۰ نفر

بانک HSBC‌ انگلیس 35هزار کارمند را اخراج می کند

۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۱۲
کد خبر: 417920
بانک HSBC‌ انگلیس 35هزار کارمند را اخراج می کند

بانک HSBC‌ انگلیس امروز اعلام کرد که قصد دارد حجم فعالیت بانک سرمایه‌گذاری خود را در آمریکا و اروپا کاهش داده و طی 3 سال آینده 35 هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کند.

به گزارش رویترز، بانک HSBC‌ انگلیس امروز اعلام کرد که قصد دارد 100 میلیارد دلار از دارایی‌های خود را عرضه کرده و با هدف کاهش فعالیت بانک سرمایه‌گذاری خود در اروپا و آمریکا طی سه سال آینده 35 هزار نفر از کارمندان را اخراج کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، این بانک که مدت‌هاست عملکرد ضعیفی نسبت به رقبای منطقه خود دارد، قصد دارد تا سبک‌تر شده و با هدف مقابله با چالش‌ها رقابت‌پذیرتر شود.

شیوع ویروس کرونا، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، پایین آمدن نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلیس و همچنین کاهش رشد در بازارهای اصلی جهانی از جمله چالش هایی هستند که بانک HSBC‌ انگلیس با آنها روبه رو است. 

نوئل کوئین مدیر داخلی این بانک گفت: کلیت برنامه ما این است که تعداد کارمندان را طی سه سال آینده از 235 هزار نفر به حدود 200 هزار نفر کاهش دهیم. 

هیأت مدیره HSBC‌ در حال ارزیابی «کوئین» برای انتصاب وی به عنوان مدیرکل HSBC‌ است و در ماه آگوست سال گذشته اعلام کرده است طی 6 تا 12 ماه آینده نتیجه قطعی این موضوع مشخص خواهد شد.

HSBC‌ که در حال حاضر از نظر میزان دارایی بزرگ‌ترین بانک در اروپا محسوب می‌شود و بخش قابل توجهی از درآمد خود را از آسیا تامین می‌کند، اعلام کرده که سود ناخالص بدون کسر مالیات این بانک در سال 2019 با حدود 33 درصد سقوط نسبت به سال 2018 به 13.35 میلیارد دلار رسیده است که این رقم بسیار کمتر از متوسط رقم پیش‌بینی‌ها در بازار که معادل 20.03 میلیارد دلار بوده، است.