۰ نفر

چین: آمریکا بزرگترین جاسوس سایبری دنیاست

۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۰۵
کد خبر: 417821
چین: آمریکا بزرگترین جاسوس سایبری دنیاست

یک سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: حقایق و آمارها نشان می دهد که آمریکا بزرگترین بازیگر دولتی جاسوسی سایبری در جهان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تارنمای یی سی روز سه شنبه به نقل از گنگ شوانگ سخنگوی چین گزارش داد: آمریکا باید با جسارت با این موضوع روبرو شده و برای جامعه بین المللی نسبت به نحوه جاسوسی از دیگر کشورها توضیح دهد.

وی این اظهارات را به دنبال انتشار اخباری مبنی بر استفاده سازمان سیا آمریکا از شرکت سوییسی کریپتو آ جی برای جاسوسی از دیگر کشورها و به جیب زدن میلیون ها دلار عنوان کرد.

گزارش ها حاکی است که این شرکت تجهیزات و ماشین آلاتی را به دیگر کشورها می فروخته که به سازمان سیا امکان ردیابی و بازخوانی کدها را از ۱۲۰ کشور دنیا می داده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که این اطلاعات بار دیگر نشان داد که دولت آمریکا و برخی از نهادهای ذی ربط در آن کشور بزرگترین جاسوسان برای شرکت ها و دولت ها و افراد در دیگر کشورها هستند.

وی گفت که مثل روز آشکار است که آمریکا یک جاسوس بزرگ دولتی است. جاسوسی از دولت های خارجی و بازرگانان و افراد توسط آمریکا مبرهن و واشنگتن در این زمینه بنام است.

رسانه چینی از قول سخنگوی چین گزارش کرد : آمریکا روزانه اطلاعات نزدیک به ۵ میلیارد تلفن همراه را هک و جمع آوری کرده و برای مدت ۱۰ سال از آنجلا مرکل صدراعظم آلمان جاسوسی کرده است.

گنگ شوانگ همچنین تصریح کرد: آمریکا در طول هر سال در بیش از ۳ میلیون رایانه در شرکت های چینی نفوذ کرده و بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ پایگاه اینترنتی چین را به ویروس آلوده نموده است.

وی تاکید کرد: آمریکا سارق بزرگ فضای مجازی است که در جامه دزدی فریاد می زند که دزد را دستگیر کنید.  

علاوه بر این سخنگوی چین از آمریکا به عنوان بزرگترین بازیگر جاسوسی فضای مجازی یاد کرد که اعمالش بر دیگران روشن است و دیگر ارج و اعتباری در این زمینه ندارد که بخواهد در مقابل دیگر کشورها از آن دفاع کند.