۰ نفر

آمریکا موشک بالستیک "ترایدنت" آزمایش کرد

۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۸:۰۰
کد خبر: 417512
آمریکا موشک بالستیک "ترایدنت" آزمایش کرد

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده یکشنبه یک موشک بالستیک غیر مسلح ترایدنت ۲ (D۵LE) با قابلیت حمل یک کلاهک هسته‌ای را با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، براساس بیانیه نیروی دریایی آمریکا، این موشک بالستیک از زیردریایی یواس‌اس مین (SSBN-۷۴۱) کلاس اوهایو در نزدیکی سواحل شهر سن دیگو کالیفرنیا پرتاب شد.

در این بیانیه آمده است: آزمایش برنامه‌ریزی شده روز یکشنبه انتظارات عملکردی از سیستم سلاح استراتژیک (SWS) ترایدنت ۲ (D۵LE) را معتبر کرد و داده‌های دیگری در مورد قابلیت اطمینان، دقت و فاکتورهای عملکرد SWS جمع‌آوری کرد. این پرتاب بیانگر ۱۷۸ پرتاب موفق موشکی سیستم سلاح استراتژیک ترایدنت ۲ (D۵ &D۵LE) است.

به گفته نیروی دریایی ایالات متحده، سیستم سلاح استراتژیک ترایدنت ۲ (Trident II) که در ابتدا با طول عمری تا سال ۲۰۲۴ طراحی شده بود، اخیراً تحت یک تمدید حیاتی قرار گرفت که آن را تا اواخر دهه ۲۰۴۰ عملیاتی نگاه می‌دارد.

زیر دریایی‌هایی که موشک‌های بالستیک ترایدنت ۲ پرتاب کنند، حدود ۷۰ درصد از بازدارندگی هسته‌ای ایالات متحده را تشکیل می‌دهد که همچنین شامل موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای نیروی هوایی ایالات متحده و بمب‌افکن‌های هسته‌ای می‌شوند.