۰ نفر

نتانیاهو: به جز چند کشور با بقیه کشورهای مسلمان روابط عمیقی داریم

۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۲:۲۲
کد خبر: 417488
نتانیاهو: به جز چند کشور با بقیه کشورهای مسلمان روابط عمیقی داریم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که تل آویو به جز دو یا سه کشور با بقیه کشورهای عرب و مسلمان جهان روابط عمیقی برقرار کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در روز یک شنبه در جمع رهبران یهودی در بیت المقدس به توسعه روابط این رژیم با کشورهای عربی و مسلمان اشاره کرد.

براساس گزارش پایگاه خبری اسرائیل نشنال نیوز، وی گفت: «من در حال توسعه ارتباطات با کشورهای عربی و کشورهای مسلمان هستم و می‌توانم به شما بگویم که کشورهای معدودی هستند، یک یا دو یا سه کشور عرب و مسلمان که ما روابط عمیقی با آنها نداریم.» 

نتانیاهو افزود: «طی یک سال گذشته من و همسرم در ملاقاتهای زیادی شرکت کردیم، یک دیدار علنی با عمان و دو هفته پیش نیز ما یک دیدار علنی با رئیس جمهور سودان داشتیم.»

وی اضافه کرد، «سودان یک کشور عرب یا بهتر است بگوییم کشور مسلمان است که عربی صحبت می‌کند و میزبان کنفرانس خارطوم بود. در خارطوم همه به اسرائیل نه می‌گفتند. اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناختند، اما اکنون ما در حال بحث برای عادی سازی سریع هستیم.» 

وی همچنین اشاره کرد که «روز گذشته برای نخستین بار یک هواپیمای اسرائیلی از حریم هوایی سودان عبور کرد و در حال حاضر به سرعت در حال عادی سازی روابط با سودان هستیم.»

نتانیاهو در بخش دیگری از سخنانش با وجود آنکه این رژیم دارای ده‌ها کلاهک هسته‌ای است و عضو پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای نیز نیست با اتهام‌زنی علیه ایران گفت: «هرگز به هیچ وجه به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای نخواهیم داد.»