۰ نفر

برنی سندرز: بلومبرگ نمی‌تواند ترامپ را شکست دهد

۲۷ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۵۳
کد خبر: 417451
برنی سندرز: بلومبرگ نمی‌تواند ترامپ را شکست دهد

سناتور آمریکائی ایالت ورمانت و نامزد انتخاباتی دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰رقیب خود را ناتوان از شکست ترامپ معرفی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «برنی سندرز» سناتور آمریکائی ایالت ورمانت در سخنانی اعلام کرد که «مایکل بلومبرگ» میلیاردر آمریکایی و نامزد انتخاباتی دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در این کشور نمی‌تواند «انرژی» مورد نیاز برای شکست دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده را ایجاد کند.

سناتور آمریکائی ایالت ورمانت در این خصوص گفت: حقیقت این است که بلومبرگ با تمامی پولی که در اختیار دارد، نمی‌تواند انرژی مورد نیاز برای رأی‌دهندگان را در راستای شکست دونالد ترامپ ایجاد کند.

«برنی سندرز» در ادامه افزود: اگر این نامزد وارد رقابت های نهایی انتخاباتی شود، نمی‌ تواند ترامپ را شکست داد.

این در حالیست که بر اساس نتایج نظرسنجی که سایت خبری «فایو ترتی ایت» منتشر کرده در روز سه شنبه بزرگ که بیش از ۱۰ ایالت آمریکا صحنه برگزاری انتخابات مقدماتی برای حزب دموکرات است، «برنی سندرز» در اغلب این ایالت‌ها پیروز خواهد شد.

بر همین اساس، سندرز در روز سه شنبه بزرگ یعنی ۱۳ اسفندماه در ایالت‌های نوادا، کارولینای جنوبی، کالیفرنیا، تگزاس، نیویورک، ویرجینیا، ماساچوست، مینه سوتا، کلرادو، تنسی، اوکلاهاما، آرکانزاس، یوتا، مین و ورمونت پیروز خواهد شد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی در ایالت آلاباما، جو بایدن پیروز انتخابات مقدماتی خواهد بود و در ایالت مینه سوتا هر چند اعلام شده سندرز پیروز می‌شود اما با این وجود رقابت نزدیکی میان وی و کلوباچر وجود خواهد داشت.

تاکنون آیووا و نیوهمپشایر صحنه انتخابات مقدماتی حزب دموکرات بوده‌اند که در مجموع این دو رقابت، بوتجج موفق شده رأی ۲۲ هیئت انتخاباتی (دلیگیت) را به دست آورده و در صدر نامزدهای حزب دموکرات جای بگیرد.

بر همین اساساً سندرز تاکنون رأی ۲۰ هیئت انتخاباتی، واران، ۸ و جو بایدن نیز تنها رأی ۶ هیئت انتخاباتی را کسب کرده است.

هر ایالت متناسب با جمعیت و تشکیلات حزبی، تعداد مشخصی دلیگیت (هیئت انتخاباتی) در کنوانسیون ملی احزاب دارد. در زمان برگزاری کنوانسیون ملی، دلیگیت ها، نتایج انتخابات مقدماتی را به اطلاع هم حزبی‌های خود می‌رسانند. نامزد دموکرات‌ها به حداقل ۱۹۹۱ و نامزد جمهوریخواهان به حداقل ۱۲۷۶ دلیگیت نیاز دارد.