۰ نفر

رشد اقتصادی نا امیدکننده کشورهای اروپایی!

۲۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۳۱
کد خبر: 417429
رشد اقتصادی نا امیدکننده کشورهای اروپایی!

مرکز آمار اروپا از رشد صفر درصدی اقتصاد ایتالیا در سه ماهه پایانی سال خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در آخرین فصل سال ۲۰۱۹ متوسط رشد اقتصادی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو و ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا ۰.۱ درصد بوده است که این رشد در مقایسه با متوسط رشد سه ماهه سوم در منطقه یورو ۰.۲ درصد و در سطح اتحادیه اروپا ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

هم چنین رشد اقتصادی در دوازده ماه منتهی به دسامبر در سطح منطقه یورو به طور متوسط ۱.۲ درصد ودر سطح اتحادیه اروپا به طور متوسط ۱.۵ درصد بوده است.

در بین کشورهای اروپایی، بیشترین رشد اقتصادی در سه ماهه چهارمسال متعلق به مجارستان با ۴.۶ درصد بوده است و پس از این کشور، رومانی با ۴.۲ درصد و لیتوانی با ۳.۷ درصد قرار دارند. از طرف دیگر کمترین رشد اقتصادی مربوط به ایتالیا بوده است که رشد صفر درصدی را تجربه کرده است. رشد آلمان نیز طی این مدت تنها ۰.۵ درصد اندازه گیری شده است.

در بین دیگر کشورهای اروپایی، رشد سه ماهه چهارم دانمارک ۱.۷ درصد، اسپانیا ۱.۸ درصد، بلژیک ۱.۲ درصد، فرانسه ۰.۸ درصد و فنلاند ۱.۴ درصد اندازه گیری شده است.

در بین بخش های مختلف، رشد مخارج نهایی مصرفی خانوارها در سطح منطقه یورو ۰.۴۲ درصد و در سطح اتحادیه اروپا ۰.۵۱ درصد بوده است. این رقم برای سرمایه ثابت ناخالص به ترتیب ۰.۳ درصد و ۰.۴ درصد و برای واردات در سطح منطقه یورو ۰.۶ درصد افزایش و در سطح اتحادیه اروپا ۰.۷ درصد افزایش بوده است.

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۷ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه  بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.