۰ نفر

پلوسی: هر کدام از کاندیدهای دموکرات، بهتر از ترامپ خواهد بود

۲۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۴۳
کد خبر: 417422
پلوسی: هر کدام از کاندیدهای دموکرات، بهتر از ترامپ خواهد بود

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا گفت، همچنان جو بایدن را یکی از کاندیدهای مهم می‌داند و هر کدام از کاندیدهای دموکرات انتخابات، در صورت پیروزی از رئیس‌جمهور فعلی بهتر خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «نانسی پلوسی» سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا شنبه شب گفت، هر کدام از کاندیدهای حزب دموکرات که در انتخابات به پیروزی برسد، عملکرد بهتری نسبت به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواهد داشت.

او در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت: «به راحتی می‌توان گفت هر کدام از کاندیداهای دموکرات، نسبت به کسی که در حال حاضر در کاخ سفید اقامت دارد، رئیس‌جمهور بهتری خواهد بود».

پلوسی افزود: «با وجود احترام به نتایج رأی‌گیری در ایالت‌های نیوهمپشایر و آیووا، جو بایدن را خارج [از گود رقابت] نمی‌بینم».

وی افزود، «حتی نمی‌توانم تصور آن را داشته باشم» که ترامپ دوباره به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شود، اما «هیچ چیز همیشگی نخواهد بود».

همچنین پلوسی با دفاع از پاره کردن متن سخنرانی سالانه ترامپ در کنگره گفت، حرف‌هایی که ترامپ در آن روز می‌زد مطابق با واقعیت نبود و «دریافتم که تقریباً در هر صفحه از سخنانش مطلبی قابل اعتراض وجود داشت».

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از این‌که سناتورهای جمهوری‌خواه «جرأت» کافی برای گناه‌کار شناختن ترامپ در جلسه دادگاه استیضاح را نداشتند، گفت «البته بجز "میت رامنی". خدا حفظش کند».

شنبه هفته آینده در ایالت نوادا به عنوان سومین ایستگاه، انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها برگزار شود. تاکنون «پیت بوته‌جج» در ایالت آیووا پیروز شده و «برنی سندرز» هم در ایالت نیوهمپشایر به پیروزی رسیده است.

طبق نتایج یک نظرسنجی، تنها کسی که در میان نامزدهای دموکرات نزدیک‌ترین رقابت با ترامپ را خواهد داشت، سندرز است اما او هم با کسب ۴۵ درصد در برابر ۴۷ درصد ترامپ، رقابت را به او خواهد باخت.