۰ نفر

هشدار شرکت‌های تحت شاخص اس‌اندپی در مورد کرونا

۲۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۱۱
کد خبر: 417269
هشدار شرکت‌های تحت شاخص اس‌اندپی در مورد کرونا

نزدیک به یک پنجم شرکت‌های بزرگ آمریکایی که سهام آنها تحت شاخص بورس اس‌ان‌پی قرار دارد اعلام کرده‌اند که شیوع ویروس کرونا در چین به درآمدها و سود آنها در سال جاری آسیب خواهد زد.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، نزدیک به یک پنجم شرکت‌های بزرگ آمریکایی که سهام آنها تحت شاخص بورس اس‌ان‌پی قرار دارد اعلام کرده‌اند که شیوع ویروس کرونا در چین به درآمدها و سود آنها در سال جاری آسیب خواهد زد. این نشان‌دهنده تأثیرات منفی بسیار گسترده‌ای است که انتظار می‌رود شیوع ویروس کرونا به همراه داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، تحلیل سی‌ان‌بی‌سی در مورد ۱۸۰ گزارش درآمدی شرکت‌ها و سایر گزارشات آنها از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا کنون نشان دهنده سطح بالایی از نگرانی است.

هرچند بسیار از مدیران شرکت‌ها پیش‌بینی کرده‌اند درآمد آنها آسیب ببیند، اما گفته‌اند انتظار ندارند این تأثیر یک سال کامل طول بکشد و اکثراً پیش‌بینی کرده‌اند که افت درآمد در سه ماهه اول رخ دهد.

مدیرعامل استی لاودر، فابریتسیو فردا، می‌گوید: هرچند پیش‌بینی تأثیر کامل ویروس کرونا بر تجارت ما بسیار مشکل است، ما انتظار داریم ماه‌های آینده بسیار پر جالش باشند.

بخش بزرگی از مدیرعاملان شرکت‌های تحت شاخص اس‌اندپی هم در زمان اعلام گزارش و پیش‌بینی درآمد خود گفته بودند که هنوز برای اعلام تأثیر منفی ویروس کرونا خیلی زود است، اما قول دادند که سهام‌داران را با خبر خواهند کرد.