۰ نفر

پلوسی: تصمیم ترامپ درباره ایران، جان نظامیان ما را به خطر می‌اندازد

۲۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵
کد خبر: 416882
پلوسی: تصمیم ترامپ درباره ایران، جان نظامیان ما را به خطر می‌اندازد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا جوانب تصویب قطعنامه محدود کردن اختیارات جنگی رئیس جمهور این کشور در برابر ایران را تشریح کرده و آن را در راستای حفاظت از امنیت مردم آمریکا تلقی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نانسی پلوسی در بیانیه‌ای درباره قطعنامه مصوب سنای آمریکا درباره محدود کردن اختیارات جنگی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در برابر ایران، گفت: امروز، با قطعنامه‌ی اختیارات جنگی، سنا در احترام به اولین وظیفه ما به عنوان اعضای کنگره که حفظ امنیت ملت آمریکا است، به مجلس نمایندگان می‌پیوندد.

پلوسی اظهار کرد: تصمیم نابخردانه رئیس جمهور در خصومت ورزیدن علیه ایران، بدون مشاوره با کنگره همچنان جان نظامیان و دیپلمات‌های ما و دیگران را به خطر می‌اندازد. با این وجود، هفته‌هاست که دولت، کنگره و مردم آمریکا را درباره اقداماتش، عدم وجود راهبردی مشخص و خطرات ناشی از آن برای نظامیانمان در حاله‌ای از ابهام نگه داشته است. در بیش از ۱۰۰ نفر از نظامیان ما علایم آسیب مغزی تشخیص داده شده است که ناشی از حمله انتقام‌جویانه ایران بوده‌اند و در عین حال، رئیس جمهور آن‌ را انکار کرده و می‌گوید که «سردرد» بوده و «خیلی جدی نیستند».

او در بخش پایانی این بیانیه افزود: رئیس جمهور باید به خواسته کنگره و ملت آمریکا گوش سپرده و در زمینه راهبردی تنش‌زدا  که حافظ جان و منافع آمریکایی‌ها خواهد شد، با کنگره همکاری کند. جنگ برای آمریکا و جهان قابل تحمل نیست.

بر اساس این گزارش، اظهارات پلوس در پی این مطرح می‌شود که روز گذشته مجلس سنای آمریکا طرح کاهش اختیارات رئیس‌جمهور این کشور برای اقدام نظامی علیه ایران را با ۵۵ رای موافق در مقابل ۴۵ رای مخالف  تصویب کرد.

به موجب این طرح رئیس جمهوری آمریکا بدون مجوز کنگره حق استفاده از نیروی نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

ترامپ روز چهارشنبه در پیامی در توئیتر گفت: برای امنیت کشور ما بسیار مهم است که سنای ایالات متحده به طرح قدرت مربوط به جنگ با ایران رای[مثبت] ندهد. ما در مقابل ایران خیلی خوب عمل می‌کنیم و حالا زمان نشان دادن ضعف نیست.