۰ نفر

بانک‌های ایتالیا حساب شهروندان ایرانی را می‌بندند

۲۵ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۵۹
کد خبر: 416842
بانک‌های ایتالیا حساب شهروندان ایرانی را می‌بندند

چندین بانک ایتالیا حساب های شهروندان ایرانی خود را بسته اند یا محدودیت هایی برای آن اعمال کرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، چندین بانک ایتالیا حساب های شهروندان ایرانی خود را بسته اند یا محدودیت هایی برای آن اعمال کرده اند، این اقدام که به خاطر تحریم های آمریکا علیه ایران صورت گرفته، برخی افراد را در  شرایط مالی حساسی قرار داده است.

طبق منابع موثقی از یورونیوز، یک شعبه از بانک «آی ان جی دیرکت» در ایتالیا چند ماه پیش نامه‌ای به مشتریان ایرانی خود فرستاده و از آن ها توضیحات و مدارکی در مورد درآمد و نقل و انتقال های بانکی خواسته است. این اقدام باعث بسته شدن چندین حساب بانکی شد.

بانک اینتسا سان پائولو هم محدودیت هایی اعمال کرده که طبق آن ایرانی های صاحب حساب مجبور می شوند مدارکی در مورد مشاغل و منبع درآمدشان ارائه دهند.

 بسیاری از ایرانی های ساکن ایتالیا یا دانشجو هستند یا شهروند بلند مدت محسوب می شوند که مشاغل محلی دارند و حقوق ماهانه آنها در یک بانک محلی واریز میشود. بنابراین، این بسته شدن و محدود شدن حساب ها بسیاری از آنها را در یک شرایط مالی پیچیده قرار می دهد.

 حسین، یک ایرانی ساکن میلان گفت:« من چند روز پیش نامه ای از بانکم دریافت کردم که نوشته بود دو روز برای بستن حسابم فرصت دارم».

 وی گفت حقوق او به این حساب واریز میشود و او هیچ نقل و انتقال بین المللی یا مشکوکی نداشته است.

 به گفته حسین، این بانک هیچ توضیحی برای بستن حساب وی ارائه نداده بود. بنابراین احتمالاً این تصمیم بانک به ملیت او مربوط می‌شود. او حالا از سفارت ایران در ایتالیا تقاضای کمک کرده است.

 بانک های ایتالیا تابع قانونی مبنی بر ممنوعیت نژاد پرستی هستند بنابراین اجازه ندارند هیچ حسابی را مسدود و محدود کنند یا تقاضای وام را فقط به خاطر ملیت متقاضیان رد کنند.

 چندین بانک اروپایی به خاطر دور زدن تحریم های ایران جریمه‌های سنگینی شده اند. برای مثال، داچ بانک آی ان جی در 2012 ، 619 میلیون دلار جریمه به خاطر نقض تحریم‌های آمریکا علیه کوبا و ایران پرداخت کرد.