۰ نفر

رییس جمهوری چین از پیشرفت در مهار کرونا خبر داد

۲۳ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۵۶
کد خبر: 416597
رییس جمهوری چین از پیشرفت در مهار کرونا خبر داد

رییس جمهوری خلق چین اعلام کرد که کشورش پیشرفت‌های بسیار مثبتی در مهار ویروس کرونا به دست آورده‌ است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «شی جین پینگ» روز چهارشنبه در نشستی با مقام‌های بلند پایه این کشور در پکن افزود: موفق شده‌ایم در مسیر کنترل این ویروس گام‌های بسیار بلندی برداریم.

وی از همه دولت‌های محلی در سراسر چین خواست که برای ثبات اقتصادی و بهبود شرایط اجتماعی همه توان خود را بکار گیرند.  

رییس جمهوری چین با اشاره به نشانه‌هایی از هموار شدن مسیر بازگشت کشور و اقتصاد آن به مدار معمول و عادی، اظهار کرد: پیشرفت‌های اخیر در مبارزه با ویروس کرونا نشانه‌های مثبتی حاصل کرده و تغییرات مطلوبی در حال شکل‌گیری است.

شی، در جمع اعضای دفتر سیاسی کمیته مرکزی که اعضای آن سیاستگذاران اصلی کشور چین محسوب می‌شوند، ادامه داد: در شرایط بسیار حساسی در مبارزه با کرونا قرار داریم. هیچ سهل انگاری قابل قبول نیست و هیچ نقطه و بخش کلیدی در کشور نباید رها شود.

وی از همه مناطقی که درگیر جدی ویروس کرونا هستند بویژه شهر ووهان در مرکز چین که کانون اولیه شیوع بیماری است، درخواست کرد که تسهیلات قرنطینه و تخت‌های بیشتری برای بیماران تهیه کنند.

رییس جمهوری چین تأکید کرد که اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی سال ۲۰۲۰ میلادی باید تحقق یابد و نمی‌توانیم اجازه دهیم بحران کرونا رشد اقتصادی و اجتماعی چین را متوقف کند.

شی، تصریح کرد که تأثیرات بیماری بر جامعه و مردم باید به کمترین میزان برسد. باید هدف تبدیل چین به جامعه مرفه در سال ۲۰۲۰ میلادی تحقق یابد و توسعه اقتصادی و برابری اجتماعی حاصل شود.

چین برای تبدیل شدن به جامعه مرفه در سال جاری میلادی باید به رشد اقتصادی معادل ۵/۶ درصد دست یابد تا رشد تولید ناخالص داخلی در مقایسه با سال ۲۰۱۰ میلادی ۲ برابر شود.

چین برای کنترل ویروس کرونا که حالا بتدریج با موفقیت روبرو شده و نزدیک به ۱۶ شهر در استان هوبی کانون شیوع بیماری را در مرکز این کشور قرنطینه کرده است و حدود ۵۰ میلیون نفر در محدودیت کامل قرار گرفته و اجازه خروج ندارند.

رییس جمهوری چین از مسوولان خواست که از اتخاذ تدابیر افراطی در ارتباط با کرونا خودداری ورزند و سهل انگاری نیز بخرج ندهند و زمینه را برای از سرگیری فعالیت‌های تجاری مهیا کنند.

این سومین بار در یک ماه گذشته است که مقام‌های ارشد چین تشکیل جلسه می‌دهند با این تفاوت که در نشست امروز پیام اصلی رییس جمهوری چین از سرگیری عادی زندگی و تولید بوده است.

نزدیک به ۴۵ هزار و ۱۷۵ مبتلا و یکهزار و ۱۱۵ فوتی و معالجه چهار هزار و ۷۷۴ نفر آخرین آمار مربوط به ویروس کرونا تا پایان روز چهارشنبه در چین است.