۰ نفر

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد؛

ایران آماده کمک به حل اختلافات ترکیه و سوریه در مورد ادلب است

۱۸ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۱۷
کد خبر: 415395
ایران آماده کمک به حل اختلافات ترکیه و سوریه در مورد ادلب است

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر تداوم مبارزه با تروریسم گفت ایران به عنوان یکی از کشورهای ضامن روند آستانه، آماده است از مساعی جمیله خود برای رفع اختلافات کنونی سوریه و ترکیه در مورد وضعیت ادلب استفاده کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مجید تخت روانچی عصر پنج شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت ادلب سوریه افزود: وضعیت این منطقه وخیم است و باید تلاش کرد بحران از کنترل خارج نشود.

وی ادامه داد: در حالی که مبارزه با تروریست ها باید ادامه یابد، این اقدام بایست با بیشترین حفاظت از زندگی غیرنظامیان انجام شود؛ این چیزی است که ما همواره بر آن تاکید کرده ایم و در تمام اسناد نهایی روند آستانه نیز بر آنها تاکید شده است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد خواستار اجرای موافقتنامه سوچی در مورد ادلب شد که در نشست های روند آستانه نیز بر اهمیت آن تاکید شده است.

روانچی اضافه کرد ما باید اطمینان حاصل کنیم که این بحران از طریق سیاسی حل و فصل خواهد شد و در عین حال نباید اجازه داد تروریست ها با استفاده از این وضعیت، موقعیتشان را تحکیم و ادلب را به پناهگاهی امن برای خود تبدیل کنند تا بتوانند غیرنظامیان بیشتری را بکشند و تعداد زیادی از آنها را نیز همچنان در گروگان خود نگه دارند.

وی تصریح کرد: ما باید کاملا هوشیار باشیم تا جای حفاظت از غیرنظامیان با حفاظت از تروریست‌ها عوض نشود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد همچنین با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از مساعی جمیله خود به منظور کمک به حل و فصل سیاسی اختلافات کنونی بین ترکیه و سوریه در مورد وضعیت ادلب، گفت: اجلاس سران روند آستانه که در آینده نزدیک در تهران برگزار می‌شود، فرصت حیاتی برای بررسی جامع اوضاع در سوریه است.

تخت روانچی همچنین تاکید کرد: مبارزه با تروریسم باید ادامه یابد و نباید به آنها اجازه داده شود از اختلافات موجود به نفع خود بهره برداری کنند.

وی با بیان اینکه هر تلاشی باید برای حفاظت از غیرنظامیان انجام شود، اظهار کرد: وضعیت فعلی در ادلب تنها از طریق سیاسی حل می شود و احترام کامل همه به حاکمیت، تمامیت ارضی، وحدت و استقلال سیاسی سوریه ضروری است.