۰ نفر

روسیه: تلاش برای کاهش تاثیر تحریم‌‌ها بر همکاری‌ با تهران

۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۵۲
کد خبر: 415025
روسیه: تلاش برای کاهش تاثیر تحریم‌‌ها بر همکاری‌ با تهران

سفیر روسیه در ایران با تاکید بر اینکه تحریم‌های آمریکا بر همکاری‌ها میان تهران و مسکو تاثیر منفی گذشته است، گفت: ما برای به حداقل رساندن این تاثیرات منفی تلاش می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفکس با بیان اینکه مسکو و تهران به قوانین بین‌المللی درخصوص محدودیت‌های تسلیحاتی ایران پایبندند، خاطر نشان کرد که مسکو درخواست ایران برای خرید تسلیحات روسی را پس از به پایان رسیدن این تحریم‌ها در ماه اکتبر به دقت بررسی می‌کند.

وی ادامه داد: نمی‌توان انکار کرد که تحریم‌های آمریکا تاثیر منفی بر همکاری‌ها میان ایران و روسیه داشته است اما مسکو برای به حداقل رساندن این تاثیرات تلاش می‌کند.

جاگاریان همچنین اظهار داشت: روسیه به گفت‌وگو با آمریکا برای کاهش تنش در خاورمیانه پس از حمله به خودرو قاسم سلیمانی و پاسخ ایران با حمله به پایگاه نظامی آمریکا در عراق ادامه می‌دهد.

سفیر روسیه همچنین تاکید کرد روسیه حمله آمریکا به فرودگاه بغداد که باعث به شهادت رسیدن سپهبد قاسم سلیمانی شد را نقض آشکار قوانین بین‌المللی می‌داند.

وی افزود: ایران نیز مایل است برای تعدیل اوضاع در خاورمیانه گام بردارد و از طرف‌های مقابل نیز همین انتظار را دارد.

این دیپلمات روس با تاکید بر اینکه ایران حق دارد از منافع اقتصادی مورد انتظار از برجام بهره ببرد، تصریح کرد: روسیه نیازی به خرید نفت ایران برای محافظت از منافع این کشور تحت برجام ندارد، چراکه روسیه خود یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت در جهان است.

لوان جاگاریان در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید کرد که تروئیکای اروپا به تعهدات خود در برجام عمل نکرده است.