۰ نفر

کرونا بازار سهام توکیو را زمین گیر کرد

۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۸:۳۵
کد خبر: 414641
کرونا بازار سهام توکیو را زمین گیر کرد

در بحبوحه نگرانی ها در مورد گسترش ویروس کرونای جدید در چین و برخی از کشورهای دیگر، قیمت سهام در بازار بورس توکیو نیز افت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، میانگین شاخص نیککی روز سه شنبه در یک زمان نسبت به پایان روز جمعه بیش از ۴۰۰ واحد کاهش یافت.

نیککی، روز ذئشنبه را در سطح ۲۲ هزار و ۹۷۱ واحد به پایان رساند که نسبت به پایان روز جمعه ۲۳۳ واحد کمتر بود.

در چین نیز شاخص های کلیدی سهام در شانگهای و شِنژِن در اولین روز معاملات پس از پایان تعطیلات تمدید شده سال نوی چینی، به شدت افت داشتند.

سرمایه گذاران با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا در چین و دیگر نقاط، روز دوشنبه اقدام به فروش سهام کردند.

شاخص ترکیبی شانگهای معاملات روز را ۷.۷  درصد کمتر از معاملات پایانی قبلی در ۲۳ ژانویه یعنی پیش از آغاز تعطیلات به پایان برد شاخص کلیدی در شنژن هم ۸.۴ درصد افت کرد.

سرمایه گذاران بطور فزاینده ای نگران تاثیر این ویروس بر اقتصاد جهانی هستند بسیاری از کارخانجات و مغازه ها در سراسر چین همچنان بسته شده اند.

استانداری ها، از جمله استانداری های شانگهای و گوانگدونگ، از کارخانجات داخلی و خارجی خواسته اند که تعطیلات خود را تا یکشنبه هفته بعد ادامه دهند.

یک اندیشکده خصوصی پیش بینی کرده که رشد چین در سه ماهه اول سال، از ۶ درصد مربوط به سه ماهه قبلی، به ۴ درصد افت خواهد کرد.

تلویزیون دولتی چین بامداد سه‌شنبه گزارش داد؛ شمار قربانیان ویروس کرونا در استان «هوبی» به ۴۱۴ نفر افزایش یافت که بدین ترتیب شمار کل قربانیان به این ویروس در این کشور به ۴۲۶ نفر رسید.

این شبکه همچنین اعلام کرد که ۲ هزار و ۳۴۵ نفر دیگر نیز به کرونا مبتلا شده و شمار مبتلایان در هوبی به ۱۳ هزار و ۵۲۲ نفر افزایش یافته است به گفته مقام‌های بهداشتی در چین ۱۰ هزار و ۹۹۰ بیمار در هوبی بستری شده‌اند که حال ۵۷۶ نفر آنها وخیم است.  

در مجموع بیش از ۱۹ هزار نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.