۰ نفر

لندن: همکاری ما با اروپا درباره ایران پس از برگزیت ادامه دارد

۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۰:۰۵
کد خبر: 414314
لندن: همکاری ما با اروپا درباره ایران پس از برگزیت ادامه دارد

وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد: همکاری ما با اروپا درباره ایران پس از برگزیت ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» اعلام کرد که از زمان خروج از اتحادیه اروپا، منافع لندن در اولویت قرار خواهد گرفت.

وزیر خارجه انگلیس در این باره گفت: از زمان اجرائی شدن برگزیت، دیگر قوانین و برنامه های ما با اتحادیه اروپا تنظیم و هماهنگ نخواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا ما وارد فاز جدیدی از روابط شده‌ ایم؛ نه اینکه به پایان آن رسیده باشیم. اما همانطور که در خصوص مسائلی مانند ویروس کرونا و (روابط با) ایران شاهد بودیم، همچنان به همکاری با اروپایی‌ ها ادامه خواهیم داد.

این درحالیست که چندی بیش و پس از سال‌ها کشمکش و مناقشه سرانجام برگزیت رسمیت یافت و انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شد.

برگزیت موضوع یک همه‌پرسی پر هیاهو در تابستان سال ۲۰۱۶ بود که نزدیک به ۵۲ درصد رای‌دهندگان با آن موافقت کردند، اما طی سه سال گذشته چگونگی اجرای برگزیت در انگلیس همواره مورد مناقشه دولت‌های مختلف قرار گرفته بود و در نهایت انتخابات زودهنگام پارلمانی اخیر و پیروزی دولت محافظه کار بوریس جانسون، به خروج نهایی انگلیس از اتحادیه اروپا منجر شد، اگرچه حدود ۱۱ ماه آتی، به عنوان دوره انتقالی این خروج تعیین شده و در این زمان انگلیس با دیگر اعضای اتحادیه اروپا بر سر چگونگی ادامه روابط اقتصادی و تجاری پس از خروج مذاکره خواهد کرد.