۰ نفر

تلاش‌های بانک مرکزی چین برای حفظ ثبات مالی در برابر التهاب کرونا

۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۳۷
کد خبر: 414126
تلاش‌های بانک مرکزی چین برای حفظ ثبات مالی در برابر التهاب کرونا

با افزایش نگرانی در مورد تاثیر اقتصادی ویروس جدید کرونا، سیاست گذاران چین از جمله بانک مرکزی این کشور تلاش‌های خود را برای حمایت از سیستم مالی و بازارهای سرمایه افزایش داده‌اند.

 به گزارش بلومبرگ، مقامات چین یک سری اقدامات برای اطمینان از ثبات سیستم مالی 45 تریلیون دلاری خود در بحبوحه مبارزه علیه انتشار ویروس کرونا در پیش  گرفته اند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، کمیسیون تنظیم مقررات بانکداری و بیمه چین به شرکتهایی که برای تبعیت از قوانین جدید مدیریت سرمایه تا پایان 2020 با مشکل مواجه شده‌اند، مهلت بیشتری می دهد. این کمیسیون به بیمه گذارانی که توانایی پرداخت بالایی دارند اجازه میدهد سرمایه‌گذاری خود را در سهام از حد 30 درصد سرمایه ها بالاتر ببرند.

با افزایش نگرانی در مورد تاثیر اقتصادی ویروس جدید کرونا که تا حالا 11700 نفر را مبتلا و 259 نفر را کشته است، سیاست گذاران چین از جمله بانک مرکزی این کشور تلاش‌های خود را برای حمایت از سیستم مالی و بازارهای سرمایه افزایش داده‌اند. بازارها برای یک حراج در روز دوشنبه پس از آغاز به کار دوباره، آماده می شوند.

 شرکت خدمات مالی و بانکداری سیتی گروپ در روز جمعه اعلام کرد انتظار دارد رشد تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه اول 2020 تا 4.8 درصد کند شود. این رقم در سه ماهه چهارم سال گذشته 6 درصد بود. سیتی گروپ پیش بینی سالانه خود را برای 2020 از 5.8 درصد تا 5.5 درصد پایین آورده است.

کائو یو، نایب رئیس کمیسیون تنظیم مقررات بانکداری و بیمه چین گفت طبیعی است که بازارهای مالی در مواقع خطر نوسان داشته باشند ولی این شرایط موقتی خواهد بود. وی اضافه کرد موسسات مالی و بازارهای چین پس از یک دوره طولانی اصلاحات در سال های اخیر مقاوم تر شده اند.

چین در تلاشی چندین ساله سعی می کند خطرات مالی را کاهش داده و در بانکداری سایه به رشد برسد. سخت ترین سیاستی که چین در پیش گرفته الزام تمام محصولات موجود به تبعیت از قوانین جدید مدیریت سرمایه تا پایان 2020 است.  با کند شدن اقتصاد، تبعیت از این قانون تا تاریخ تعیین شده برای بانک ها بسیار سخت است.

این کمیسیون همچنین خواستار کاهش نرخ بهره، پایین آمدن قیمت ها و فراهم کردن وام های بیشتر در مناطقی است که ضربه سنگین تری خورده اند و هدف آن حمایت از مبارزه کشور در برابر شیوع این ویروس است.

 چین اقدامات سریعتری را برای کمک به شرکت هایی که بیش از همه تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، در پیش گرفته است تا منابع مالی به دست آورند. مقامات چین کانال های سریع تری برای ثبت نام سهام های خصوصی و صندوق های سرمایه ای در جهت سرمایه گذاری در شرکت های تجهیزات پزشکی و تحقیقات و ساخت واکسن باز می کنند.