۰ نفر

رسانه چینی: نتانیاهو و ترامپ افکار عمومی را فریب دادند

۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۴۵
کد خبر: 413360
رسانه چینی: نتانیاهو و ترامپ افکار عمومی را فریب دادند

یک رسانه چینی گزارش کرد برآیند راهبردهای آمریکا در سال‌های گذشته نشان می‌دهد این کشور همواره سیاست‌هایی اتخاذ کرده که بر جانبداری از اسراییل متمرکز بوده است و رهبران آنها می‌خواهند با فرافکنی، افکار عمومی را از وقایع روز منحرف کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، چاینا ارگ روز چهارشنبه در گزارشی نوشت دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در این مدت تا جایی که امکان داشته با سیاست های ویژه از تل آویو حمایت کرده است.

این رسانه خاطر نشان می کند که همین جانبداری های متعصبانه آمریکا از اسراییل اکنون باعث سوال برانگیز شدن نقش میانجیگری این کشور در ارایه طرح معامله قرن شده است.

رسانه چینی تاکید می کند در شرایطی که واشنگتن به هر صورت و شکلی می کوشد از اسراییل طرفداری کند، طبیعتا میانجگیری اش در زمینه طرح مذکور نیز مورد سوال قرار می گیرد.

چاینا ارگ نوشت آمریکا در سه سال گذشته میلیون ها دلار کمک بشردوستانه به فلسطین را قطع کرده و بیت المقدس را پایتخت اسراییل دانسته و سفارت خود را نیز به آنجا منتقل کرده است.

گزارش اضافه می کند که زمان ارایه طرح معامله قرن نیز سوالات دیگری را در ذهن ایجاد می کند مبنی بر اینکه ترامپ و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل اهداف دیگری را نیز دنبال می کنند.

به نوشته رسانه چینی ترامپ می خواهد با ارایه این طرح دراین زمان افکار عمومی را از فرایند استیضاح خود منحرف کند و نتانیاهو نیز که با اتهامات مبتنی بر فساد مالی مواجه است همین هدف را دنبال می کند.

چاینا ارگ نوشت که این طرح از همان ابتدا مورد مخالفت کشورهای مختلف در دنیا از جمله در فلسطین قرار گرفته و اعتراضاتی را به دنبال داشته است.