۰ نفر

تاکید دوباره قطر بر گفت‌وگو با 4کشور عربی مخالف خود

۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۳۸
کد خبر: 411922
تاکید دوباره قطر بر گفت‌وگو با 4کشور عربی مخالف خود

نماینده قطر در سازمان ملل بر گفت‌وگوی بی‌قید و شرط با چهار کشور عربی که دوحه را تحریم کرده‌اند برای حل اختلافات فیمابین تأکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «علیاء احمد بن سیف آل ثانی» نماینده قطر در سازمان ملل متحد بر علاقه‌مندی کشورش برای حل اختلافات با چهار کشور عربی از طریق گفت‌وگوی سازنده تأکید کرد.

آل ثانی در نشست دوره‌ای شورای امنیت درباره وضعیت غرب آسیا از جمله فلسطین، گفت که قطر خواهان حل اختلافات و تحقق صلح و امنیت بین‌المللی از طریق گفت‌وگوی سازنده بی‌قید و شرط است به گونه‌ای که حاکمیت کشورها در چاچوب منشور ملل متحد، قوانین بین‌المللی و اصول روابط دوستانه کشورها حفظ شود.

او با اشاره به استمرار محاصره قطر از بیش از دو سال و نیم گذشته آن را نقض آشکار منشور ملل متحد و قوانین بین‌المللی برشمرد و بر پایبندی قطر به مواضع اصولی خود تأکید کرد.

به نوشته روزنامه قطری «الشرق»، نماینده قطر در سازمان ملل درباره مسئله فلسطین نیز تأکید کرد که اشغالگری اسرائیل و شهرک‌سازی غیرقانونی در اراضی اشغالی و اقدامات سرکوبگرانه اسرائیل علیه ملت فلسطین، بیانگر عدم پایبندی اسرائیل به کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی است.

وی افزود که حل‌وفصل قضیه فلسطین نیازمند پایان اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی و عربی از جمله جولان اشغالی سوریه، اراضی اشغالی لبنان و توقف شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین است.

آل ثانی همچنین خواستار رفع محاصره نوار غزه و توقف اقدامات غیرقانونی اسرائیل در مناطق فلسطینی، بازگشت آوارگان و توقف همه اقداماتی است که تهدیدی برای راه‌حل دو دولت است.

نماینده قطر در سازمان ملل همچنین بر راه‌حل سیاسی بحران سوریه بر اساس بیانیه ژنو و قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت تأکید کرد و تشکیل کمیته قانون اساسی را اقدامی در مسیر درست توصیف کرد و گفت که قطر به تلاش‌های خود برای برداشتن موانع بر سر راه تحقق صلح و راه‌حل سیاسی با استناد به مرجعیت‌های بین‌المللی و قانونی ادامه خواهد داد.

او درباره یمن نیز همه طرف‌ها را به گفت‌وگو برای تحقق راه‌ححل سیاسی و آشتی ملی با استناد به قطعنامه شماره ۲۲۱۶ شورای امنیت به منظور حفظ وحدت یمن و احیای امنیت و ثبات آن فراخواند.