۰ نفر

ماکرون خواستار توافق با ایران بر سر برنامه موشکی بالستیک شد

۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۲۶
کد خبر: 411624
ماکرون خواستار توافق با ایران بر سر برنامه موشکی بالستیک شد

رئیس‌جمهور فرانسه با تکرار ادعای تلاش ایران برای دست یافتن به سلاح اتمی، خواستار گسترش توافق [هسته‌ای] و شامل شدن برنامه موشکی بالستیک ایران شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز (چهارشنبه) از تمایلات خود برای گنجاندن برنامه موشکی بالستیک ایران در توافق جدید با ایران خبر داد.

ماکرون که به فلسطین اشغالی سفر کرده، در نشست خبری با «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی، با بیان اینکه فرانسه درباره جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران انعطاف نشان نمی‌دهد، گفت: «مصمم هستیم که ایران هرگز به سلاح اتمی دست پیدا نکند».

به نوشته وبگاه «آی24 نیوز» وی همچنین افزود: «ما می‌خواهیم توافق [هسته‌ای] با ایران را به برنامه موشکی بالستیک آن گسترش دهیم... با این حال، هر کاری بتوانیم برای جلوگیری از بی‌ثبات شدن منطقه انجام می‌دهیم».

رئیس‌جمهور فرانسه پیش از این با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرده بود.

نتانیاهو در این دیدار از ماکرون خواست تا به بهانه «گام‌های کاهش تعهدات برجامی ایران و فعالیت‌های خصمانه منطقه‌ای» به کارزار فشار و تحریم‌ها علیه ایران بپیوندد.

به نوشته سخنگوی نخست‌وزیری این رژیم، نتانیاهو و ماکرون درباره وضعیت لبنان و پروژه تولید موشک‌های نقطه‌زن توسط حزب‌الله و همچنین وضعیت لیبی بعد از مداخله نظامی ترکیه صحبت کردند.

پیش از این، «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه با ادعای اینکه توافق هسته‌ای ایران در خطر است، گفته بود: «از تهران می‌خواهیم تعهداتش را رعایت کند... هدف از فعالسازی مکانیسم [حل اختلاف در برجام] یافتن راه حلی دیپلماتیک برای اختلافاتمان است».