۰ نفر

وعده انتخاباتی بلومبرگ میلیاردر به سیاهپوستان آمریکا

۳۰ دی ۱۳۹۸، ۰:۳۰
کد خبر: 410896
وعده انتخاباتی بلومبرگ میلیاردر به سیاهپوستان آمریکا

نامزد میلیاردر و دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020آمریکا وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات، از شکاف طبقاتی میان آمریکاییان سیاه پوست و سفیدپوست در این کشور می‌کاهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «مایکل بلومبرگ» روز یکشنبه متعهد شد که با پیشبرد حقوق مالکیت خانه‌ها و کسب و کارها و سرمایه گذاری در محله‌های فقیر آمریکا، از شکاف طبقاتی میان آمریکاییان سیاه پوست و سفیدپوست می کاهد.

بلومبرگ که با تأخیر به عرصه رقابتها برای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پیوست، با صرف ثروت بیکران و شخصی خود برای تبلیغات در سرتاسر آمریکا در حال جلب هرچه بیشتر افکار عمومی است.

با این حال میزان حمایت رأی دهندگان در سراسر آمریکا و همچنین آمریکاییان آفریقایی تبار از این میلیاردر و شهردار پیشین نیویورک کمتر از نامزدهای پیشتاز این رقابتها یعنی «برنی سندرز»، «جو بایدن» و «الیزابت وارن» است.

دلیل توجه ویژه نامزدهای دموکرات به جلب حمایت و آرای آمریکاییان آفریقایی تبار آن است که این گروه نژادی نزدیک به یک چهارم رأی دهندگان دموکرات را تشکیل می‌دهند و از این رو می‌توانند نقشی تعیین کننده در شکست «دونالد ترامپ» جمهوریخواه در انتخابات ماه نوامبر ایفا کنند.

یک روز پیش از سالروز کشته شدن «مارتین لوترکینگ» یکی از رهبران برجسته حقوق مدنی سیاهپوستان در آمریکا، مایکل بلومبرگ در یک سخنرانی از پیش تنظیم شده در شهر تولسا، ایالت اوکلاهاما اظهار داشت که طرح‌های وی به یک میلیون آمریکایی سیاه پوست کمک خواهد کرد که ظرف ده سال آینده صاحب خانه شوند و همچنین شمار کسب و کارهای متعلق به سیاهپوستان افزایش یابد.

شهردار پیشین کلانشهر نیویورک همچنین وعده پیاده سازی یک برنامه ۷۰ میلیارد دلاری برای مبارزه با فقر در ۱۰۰ محله محروم را داد. وی در این باره گفت: «تنها با تلاش‌های امروزی برای قانونی کردن حقوق برابر، شما [نمی‌توانید] صدها سال دزدی و بهره کشی را تغییر دهید».

گفتنی است که طبق یافته‌های محققان در فدرال رزرو، دارایی خانوارهای سفیدپوست آمریکایی به طور متوسط شش برابر دارایی خانوارهای سیاه پوست در سال ۲۰۱۶ بوده است؛ یک اختلاف بزرگ طبقاتی که از اوایل دهه ۱۹۶۰ میلادی و به رغم تلاش‌های ظاهراً قانونی برای ممنوع ساختن تبعیض به قوت خود باقی است.