۰ نفر

اعتراض بهرام قاسمی به طرح مذاکرات مجدد

۲۸ دی ۱۳۹۸، ۱:۲۵
کد خبر: 410412
اعتراض بهرام قاسمی به طرح مذاکرات مجدد

سفیر ایران در پاریس طرح مذاکرات مجدد درباره برنامه هسته‌ای را اقدامی بهانه جویانه برای توجیه ناتوانی و بدعهدی طرف‌های اروپایی خواند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «بهرام قاسمی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس در صفحه توئیتر سفارت ایران در فرانسه در واکنش به بدعهدی های اروپایی ها در اجرای تعهدات برجامی و فعال کردن مکانیسم حل و فصل اختلافات در برجام و طرح موضوع «توافقی جدید» که از سوی بوریس جانسون مطرح شده، نوشت: «هیچ خردورز سیاسی آشنا به مباحث برجام تردیدی ندارد که این تفاهم تنها و یگانه راه حل ممکن تلقی می شود. طرح مذاکرات مجدد به هر دلیل صرفا اقدامی بهانه جویانه برای توجیه  ناتوانی و بدعهدی طرف های اروپایی است.»

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در گفتگویی از «جایگزینی توافق هسته‌ای فروپاشیده» با یک توافق جدید حمایت کرد و گفت جایگزینی این توافق با «توافق ترامپ» می‌تواند یک پیشرفت رو به جلو باشد.

 این پیشنهاد جانسون با استقبال «دونالد ترامپ» مواجه شد و رئیس جمهور آمریکا سه‌شنبه شب در پیامی توئیتری نوشت: «بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس گفته است "باید توافق ایران را با توافق ترامپ جایگزین کنیم". من موافقم!»