۰ نفر

تعلیق پروازهای لوفت‌هانزا به تهران تمدید شد

۲۸ دی ۱۳۹۸، ۱:۲۱
کد خبر: 410411
تعلیق پروازهای لوفت‌هانزا به تهران تمدید شد

لوفت‌هانزا و آسترین ایرلاینز (شرکت‌های هواپیمایی آلمان و اتریش) تعلیق پروازهای خود به مقصد تهران را تا ۲۸مارس (۹فروردین) تمدید کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از یورو، نیوزپس از سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی در تاریخ هشت ژانویه (۱۸ دی) در آسمان ایران، لوفت‌هانزا اعلام کرده بود که پروازهایش را تا ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) به حالت تعلیق در می‌آورد اما با نزدیک شدن به این تاریخ این شرکت هواپیمایی مدت تعلیق پروازهایش را تا بیش از دو ماه دیگر تمدید کرد.

این شرکت هواپیمایی آلمانی در بیانیه‌ای، دلیل این تصمیم را وضعیت ایمنی نامشخص در اطراف فرودگاه تهران و حریم هوایی ایران عنوان کرده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که آژانس ایمنی هوانوردی اروپا شنبه گذشته به شرکت‌های هواپیمایی توصیه کرده بود تا اطلاع ثانوی از پرواز در آسمان ایران خودداری کنند.

در بیانیه شرکت لوفت‌هانزا آمده است که این شرکت همچنان وضعیت ایمنی را با مقام‌های ملی و بین‌المللی ارزیابی می‌کنند و به محض اینکه اطلاعات جامعی در این زمینه کسب کردند تصمیم می‌گیرند که آیا می‌توانند پروازهایشان به ایران را از سر بگیرند و اگر این امر مقدور باشد از تاریخی اجرایی می‌شود.

شرکت تابعه لوفت‌هانزا یعنی آسترین ایرلاینز نیز بیانیه مشابهی را در این زمینه منتشر کرد. لوفت‌هانزا و هواپیمایی اتریش از معدود شرکت‌های هواپیمایی اروپایی باقی مانده در ایران پس از اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران بودند.