۰ نفر

پانتا: راهبرد ترامپ در قبال ایران همچنان مبهم است

۲۸ دی ۱۳۹۸، ۱:۱۲
کد خبر: 410409
پانتا: راهبرد ترامپ در قبال ایران همچنان مبهم است

وزیر دفاع و رئیس سابق سازمان جاسوسی آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که دولت کنونی این کشور هیچگونه راهبرد واضحی در قبال ایران ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «لئون پانتا» وزیر دفاع سابق آمریکا روز جمعه در مصاحبه‌ای از دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بدلیل نداشتن راهبردی واضح در قبال موضوعات سیاست خارجی به شدت انتقاد کرد.

وی که با شبکه خبری ان‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد، گفت: «این دولت هیچگونه راهبرد واضحی برای تعامل با هرگونه اتفاقی در جهان ندارد. ما واقعا هیچ سیاستی در قبال کره‌شمالی، روسیه، چین و در واقع هیچگونه سیاستی درباره رویدادها در خاورمیانه نداریم.»

پانتا در ادامه این مصاحبه افزود: «رئیس جمهور درباره خروج از خاورمیانه و ضرورت اینکه کشورهای خاورمیانه باید از خود دفاع کنند صحبت می‌کند اما در پایان درباره توافقی با این کشورها (برای دفاع از آنها و گسیل نیروها) حرف می‌زند.»

وزیر دفاع سابق آمریکا گفت: «آمریکا در حال ارسال پیام‌های مبهم در تعامل با شرایط و رویدادها در منطقه است و احتمال محاسبات اشتباه به دلیل این شرایط مبهم بسیار زیاد بوده و اتفاقی که میان ایران و آمریکا رخ خواهد داد به طور کامل غیر قابل پیش‌بینی است.»

دولت آمریکا که اردیبهشت ماه سال گذشته به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد، در چارچوب سیاست موسوم به «فشار حداکثری» به صورت مداوم بر میزان تحریم‌ها علیه ایران افزوده است. منتقدان این سیاست می‌گویند این سیاست هرچند اقتصاد ایران را با چالش‌هایی روبرو کرده، اما به هیچ‌یک از دو هدف اصلی خود یعنی تغییر سیاست‌های منطقه‌ای ایران و وادار کردن جمهوری اسلامی ایران به مذاکره با آمریکا، نرسیده است.