۰ نفر

کشته شدن بیش از ۱۰۰نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران

۲۷ دی ۱۳۹۸، ۲۲:۳۹
کد خبر: 410389
کشته شدن بیش از ۱۰۰نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران

رسانه‌های آمریکایی تحت سانسور شدید دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی واشنگتن در حالی به افشای قطره‌چکانی اطلاعات درباره تلفات و خسارات پایگاه عین‌الاسد روی آورده‌اند که برخی منابع حتی تعداد بالایی از کشته‌ها را تخمین می‌زنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «کاترین شاکدام» تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی طی گزارشی در پایگاه خبری تحلیلی «سیتیزن تروث» نوشت: «به گفته مقام‌های نظامی عالی‌رتبه، نظامیان آمریکایی [پیش از حمله] مجبور بودند تجهیزات خود را از سراسر عراق به پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار بیاورند تا امنیت آنها را تامین کنند».

بر اساس این گزارش، چنین اقدامی از سوی آمریکا، مسئولان نظامی ایران را به متمرکز کردن قدرت آتش خود بر پایگاه عین‌الاسد، با هدف وارد کردن فشار حداکثری بر آمریکا و از کار انداختن مرکز اصلی فرماندهی نظامی آن در عراق ترغیب کرد.

سیتیزن‌تروث در این گزارش ادعا کرد که به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد بیش از صد نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در عراق کشته شده‌اند.

این وبگاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها تا کنون هرگونه تلفات در حمله به پایگاه عین‌الاسد را تکذیب می‌کنند، مدعی شد به زودی ویدئوها و مدارک بیشتری [از پایگاه عین‌الاسد] را در دسترس عموم قرار می‌دهد.

حساب توئیتری موسوم به «ایران ویووِر» نیز به نقل از منابع عراقی و ایرانی مدعی شد یافته‌های جدیدی از شدت تخریب در عین‌الاسد را در اختیار آن قرار داده‌اند.

این حساب توئیتری از قول یک منبع مطلع نوشت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از عملیات موشکی علیه پایگاه هوایی عین‌الاسد که میزبان نظامیان آمریکایی و محل استفاده از پهپادها در عراق است، تصویربرداری کرده‌اند».

بر اساس نوشته‌های ایران‌ویوور، منابعی به آن گفته‌اند که شش فروند جنگنده «اف-۳۵» و شش پهپاد همزمان از پایگاه عین‌الاسد حفاظت می‌کردند که یگان جنگ الکترونیک سپاه توانست سامانه‌های راداری آنها فریب داده و مانع هرگونه واکنشی از سوی نظامیان آمریکایی شود.

این حساب‌توئیتری نوشت: «ساختمان‌های فرماندهی و کنترل، پست دیدبانی، انبار سلاح و مهمات، انبار تدارکات، دفتر اصلی امور اداری، حفظ و نگهداری هواپیماها، آشیانه پرواز هواپیماها، آشیانه بالگرد، آشیانه پهپاد، دو خوابگاه و سنگر نابود شدند».

ایران‌ویوور به نقل از منابعی نیز ادعا کرد تجهیزات بسیاری از جمله شش فروند بالگرد بلک‌هاوک و شینوک، تمام پهپادهای مستقر در عین‌الاسد، شش فروند هواپیمای V۲۲، یک فروند هواپیمای سوخت‌رسان و یک فروند هواپیمای ترابری در انتقام موشکی سپاه منهدم شدند.

به هر روی، به نظر می‌رسد رسانه‌های آمریکایی به تدریج در حال درز دادن اطلاعات مربوط به تلفات حمله موشکی به عین‌الاسد هستند و این احتمال وجود دارد که روند مزبور ادامه یابد. با این حال، تا همین‌جا، اذعان به آسیب دیدن یازده نظامی آمریکایی نیز با سخنان صریح رئیس‌جمهور این کشور که گفته بود همه نیروهای آمریکایی در عین‌الاسد در سلامت هستند، در تناقض است.