۰ نفر

لاوروف: اتفاقات پیرامون برجام برای روسیه غیرقابل قبول است

۲۷ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۲۳
کد خبر: 410345
لاوروف: اتفاقات پیرامون برجام برای روسیه غیرقابل قبول است

وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی، به بیان مواضع کشورش درباره مسائل پیرامون ایران از جمله توافق هسته‌ای پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: وقتی که ایران می‌گوید تعهدات داوطلبانه‌اش را کاهش خواهد داد، اگرچه روسیه بر این باور است که این امر به این وضع موجود کمکی نخواهد کرد و به دلیلی برای بدترکردن شرایط توسط آمریکا تبدیل می‌شود، اما ما درک می‌کنیم که چرا ایران مجبور است این کار را انجام دهد.

لاوروف علاوه بر این گفت: اتفاقاتی که پیرامون برجام می‌افتد، برای روسیه غیرقابل قبول است. من فکر می‌کنم لازم است که نشستی درباره برجام در آینده‌ای نزدیک تشکیل شود تا وضعیت به درستی درک شده و پی ببریم که چه کسی چه نظری درباره توافق دارد.

وزیر امور خارجه روسیه در این راستا اشاره کرد که نشست یاد شده باید در سطح رهبران سیاسی اعضای باقی مانده در برجام، یعنی ایران، چین، روسیه، انگلیس، آلمان و فرانسه برگزار شود.

او علاوه بر این به نقش ایران در مذاکرات صلح افغانستان اشاره کرده و گفت: من بر این باورم که بسیار صحیح خواهد بود اگر نه تنها آمریکا، روسیه، چین و پاکستان در یک جمع غیررسمی درباره پیش‌برد این حل‌وفصل تبادل نظر کنند، بلکه طرف ایرانی هم به این هیئت ملحق شود. در اصل، این امکان‌پذیر خواهد بود، اما آن‌طور که من پی برده‌ام، نیت ضدایرانی آمریکا مانع آن می‌شود و بی‌میلی ایران نیز به تعامل با آمریکایی‌ها در چنین وضعیتی مانع کار می‌شود.