۰ نفر

بازتاب سخنرانی رهبری در نماز جمعه در رسانه‌های جهان

۲۷ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۰۷
کد خبر: 410328
بازتاب سخنرانی رهبری در نماز جمعه در رسانه‌های جهان

سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه امروز تهران و حضور گسترده مردم در این نماز جمعه از سوی رسانه‌های مهم جهان تحت پوشش قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، رسانه‌های جهان اعم از رسانه‌های انگلیسی زبان و عربی زبان به صورت گسترده حضور رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه امروز و سخنرانی ایشان را پوشش دادند.

این رسانه‌ها هم چنین به حضور گسترده مردم ایران در این نماز جمعه که بسیار قابل توجه بود اشاره کردند.

رسانه‌های جهان، به آتش کشیده شدن تصاویر ترامپ و پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در جریان حضور نمازگزاران در مصلای تهران را نیز پوشش دادند.

اسپوتنیک روسیه:رهبرایران حمله موشکی علیه آمریکا را یوم الله نامید

خبرگزاری روسی اسپوتنیک بیانات رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه تهران را حائز اهمیت عنوان کرد. در ادامه واکنش‌ها و بازتاب‌های جهانی درباره نمازجمعه تهران، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره حمله موشکی ایران به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق پرداخت.

اسپوتنیک در این ارتباط گفت که رهبر ایران روز حمله موشکی ایران به پایگاه نظامیان آمریکایی را روز خدا (یوم الله) توصیف کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک همچنین در گزارش خود به شعار نمازگزاران علیه آمریکا و شعار «مرگ بر آمریکا» توجه کرده است که در جریان سخنرانی رهبر معظم انقلاب تکرار می‌شد.

توجه رهبر معظم انقلاب به شهید سردار سلیمانی به عنوان «قدرتمندترین فرمانده در جبهه مقاومت منطقه» نیز از دیگر موضوعاتی بوده است که خبرگزاری روسی اسپوتنیک به آن توجه کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک همچنین به بخش‌های دیگر بیانات رهبر معظم انقلاب از جمله درباره توافق هسته‌ای و اقدام اخیر سه کشور اروپایی درباره مکانیسم ماشه نیز اشاره کرده است.

پوشش لحظه به لحظه در پخش زنده شبکه المنار

شبکه خبری المنار به صورت زنده اقدام به پوشش سخنرانی مقام معظم رهبری و حضور گسترده مردم در نماز جمعه امروز تهران کرد.

سایت این شبکه خبری نیز به صورت لحظه به لحظه سخنرانی مقام معظم رهبری را پوشش داد.

سایت المنار به پیام رهبر معظم انقلاب به زبان عربی نیز توجه ویژه ای داشت.

از سوی پایگاه النشره منتشر شد؛ ایرانی‌ها پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش زدند / پخش سخنرانی رهبری

پایگاه خبری النشره علاوه بر انتشار بخش‌هایی از سخنرانی رهبر معظم انقلاب، خبر آتش زدن پرچم‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و تصاویر رئیس جمهور آمریکا را نیز مخابره کرد.

النشره نوشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد که حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکا می‌تواند جزو ایام الله باشد و این روزها روزهای عادی نیستند.

این پایگاه خبری هم چنین نوشت که تعداد بسیار زیادی از ایرانی‌ها در نماز جمعه امروز تهران شرکت کردند.

النشره گزارش داد که نمازگزاران در جریان حرکت خود به سمت مصلای تهران، اقدام به آتش زدن پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و تصاویر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا کردند.

روسیا الیوم با پوشش لحظه به لحظه: سخنرانی رهبر انقلاب در نماز جمعه بسیار مهم است

پایگاه خبری روسیا الیوم سخنرانی امروز رهبر معظم انقلاب را در جریان نماز جمعه تهران به صورت لحظه به لحظه پوشش داد.

روسیا الیوم گزارش داد که حضور رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران بعد از هشت سال نشان دهنده اهمیت شرایط کنونی است. روسیا الیوم به صورت لحظه به لحظه سخنان رهبر انقلاب را منتشر کرد.

پخش زنده سخنرانی رهبر معظم انقلاب در «المیادین» و «الجزیره»

شبکه‌های الجزیره و المیادین در حال پخش زنده سخنرانی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه امروز تهران هستند.

شبکه الجزیره اقدام به پخش زنده سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جریان نماز جمعه امروز تهران کرد.

شبکه المیادین نیز از آغاز حضور نمازگزاران در مصلی اقدام به پوشش نماز جمعه امروز تهران کرد. این شبکه نیز سخنرانی رهبر انقلاب را به صورت زنده پخش کرد.

خبرگزاری دولتی فرانسه: نمازجمعه تهران در مقطعی حساس برگزار می‌شود

خبرگزاری دولتی فرانسه در گزارشی برگزاری نمازجمعه امروز تهران را در مقطعی حساس و مهم عنوان کرد.

خبرگزاری دولتی فرانسه همچنین به آخرین نمازجمعه مقام معظم رهبری در سال ۲۰۱۲ اشاره کرد و افزود که در حال حاضر نیز نمازجمعه امروز بعد از ترور منجر به شهادت «سردار سلیمانی» و حمله موشکی اخیر ایران علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق صورت می‌گیرد.

پوشش لحظه به لحظه سخنان رهبر معظم انقلاب از سوی پایگاه «العهد»

پایگاه خبری العهد سخنان رهبر معظم انقلاب را به صورت گسترده پوشش داد. پایگاه خبری العهد نیز مانند دیگر رسانه‌های عربی اقدام به پوشش گسترده سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جریان نماز جمعه امروز تهران کرد.

این پایگاه با تغییر دادن تصویر اصلی خود، اقدام به پخش مستقیم سخنرانی رهبر معظم انقلاب کرد.

بی بی سی: امامت امروز نماز جمعه تهران بسیار مهم است

رسانه دولتی انگلیس در گزارشی برگزاری نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی را بسیار مهم عنوان کرد. رسانه دولتی انگلیس، بی. بی. سی در گزارشی برگزاری نمازجمعه امروز تهران را در مرکز توجهات عنوان کرد.

رسانه دولتی انگلیس در این ارتباط گزارش داد: آیت‌الله خامنه‌ای نماز جمعه این هفته را در مصلی تهران امامت می‌کند.

آسوشیتدپرس نمازجمعه امروز تهران را بسیار مهم عنوان کرد

پایگاه خبری آسوشیتدپرس آمریکا در گزارشی به بررسی ابعاد اهمیت نمازجمعه امروز تهران پرداخته است. پایگاه خبری «آسوشیتدپرس» آمریکا در گزارشی در ارتباط با برگزاری نماز جمعه امروز تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، برگزاری این نمازجمعه را با توجه به تحولات اخیر بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.

با توجه به شهادت سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»، آسوشیتدپرس، نمازجمعه امروز را بسیار مهم عنوان کرده به تأثر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان مراسم تشییع سردار سلیمانی پرداخته است.

آسوشیتدپرس همچنین با اشاره به وعده «انتقام سخت از آمریکا»، افزوده است که موشک باران پایگاه نظامی آمریکا از سوی ایران در حالی صورت گرفت که کاخ سفید تحریم‌های اقتصادی فلج‌کننده‌ای علیه ایران اعمال کرده و ترامپ نیز به صورت رسمی از اغتشاشات حمایت کرده و امیدوار است که تحریم‌ها در کنار برخی ناآرامی‌ها به تغییرات بنیادین در کشور ایران منجر شود.

المیادین: حضور گسترده مردم برای شرکت در نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب

شبکه المیادین به حضور گسترده مردم در نماز جمعه امروز به امامت رهبر معظم انقلاب پرداخت.

این شبکه گزارش داد که هنوز سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه امروز آغاز نشده اما از ساعاتی قبل تعداد زیادی از مردم در مصلی و خیابان‌های اطراف حضور پیدا کرده اند.

المیادین گزارش داد که شرکت کنندگان در نماز جمعه امروز، اقدام به آتش زدن تصاویر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی کردند.

آنها هم چنین علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی شعار داده و خواستار گرفتن انتقام خون سردار شهید قاسم سلیمانی شدند.

گلوب اَند مِیل: نماز جمعه امروز تهران در مقطعی مهم برگزار می‌شود

وبگاه کانادایی گلوب اَند مِیل در گزارشی برگزاری نماز جمعه تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را در زمانی حساس عنوان کرده است.

در این گزارش گفته شده که امروز، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برای اولین بار از سال ۲۰۱۲، امامت نماز جمعه تهران را برعهده خواهد داشت.

در گزارش گلوب‌اندمیل گفته شده که رهبر معظم انقلاب، آخرین بار در نماز جمعه سال ۲۰۱۲ رژیم صهیونیستی را یک «غده سرطانی» خوانده بود.

دیگر رسانه های عربی نیز مانند صدی البلد، الرأی، سومریه نیوز و .... بخش هایی از سخنرانی رهبری را منتشر کردند.

حضور گسترده مردم در این نماز جمعه باعث شد تا این رسانه ها نتوانند نسبت به آن بی توجه باشند.

پوشش مغرضانه سخنرانی رهبری توسط شبکه العربیه

سایت شبکه العربیه اقدام به پوشش بخشی از سخنرانی رهبری در جریان نماز جمعه امروز تهران کرد.

این شبکه تنها بخشی از سخنرانی رهبری را منتشر کرده و سابقه خبری مغرضانه ای در انتهای سخنرانی رهبری منتشر کرد.

سایت شبکه العربیه اشاره ای به حضور گسترده مردم در نماز جمعه امروز و به آتش کشیدن پرچم های آمریکا و اسرائیل نکرد.