۰ نفر

رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۹میلادی ۶.۱اعلام شد

۲۷ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۰۲
کد خبر: 410327
رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۹میلادی ۶.۱اعلام شد

داده های منتشره شده اداره ملی آمار چین نشان می دهد رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۹میلادی ۶.۱درصد بوده است رقمی که در محدوده ۶تا ۶.۵درصد رشد پیش بینی شده قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این آمار نشان می دهد نرخ رشد تولید ناخالص داخلی چین پس از مناقشه دو ساله تجاریش با ایالات متحده آمریکا به پایین ترین سطح خود در ۲۹ سال اخیر کاهش یافته است.

«نینگ جیزه» رییس اداره ملی آمار چین امروز جمعه در یک کنفرانس خبری در پکن اعلام کرد میانگین درآمد قابل کنترل ساکنان چین هم در سال ۲۰۱۹ به ۳۰ هزار و ۷۳۳ یوان رسیده است که ۵.۸ درصد رشد واقعی داشته است این رقم با رشد اقتصادی کشور برابر است.

پیش بینی ها حاکی از این بود که رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۹ میلادی بین ۶.۲ تا ۶.۵ درصد باشد اما ظاهرا تاثیرات تعرفه های آمریکا بر چین باعث شده است تا این کشور در سال ۲۰۱۹ میلادی رشد اقتصادی ۶.۱ درصد را تجربه کند با این حال این رشد سریعترین رشد در بین تمام اقتصادهایی است که تولید ناخالص داخلی سالانه آنها بیش از ۱ تریلیون دلار است.

نینگ تصریح کرد پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی چین در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۱۶ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی را به خود اختصاص داده باشد.

او گفت: تولید ناخالص داخلی سرانه چین برای اولین بار در سال گذشته از ۱۰ هزار دلار فراتر رفته و به ۱۰ هزار و ۲۷۶ دلار رسیده است که نه تنها نشانه ای از افزایش سطح زندگی ساکنان چینی است بلکه نشان می دهد چین سهم بیشتری در جهان کسب کرده است.

داده های منتشره شده اداره ملی آمار چین همچنین نشان می دهد جمعیت خاک اصلی چین (بدون احتساب تایوان و هنگ کنگ) در پایان سال ۲۰۱۹ میلادی از مرز یک میلیارد و چهار صد میلیون نفر گذشته است.

این مقام چینی افزود: جمعیت این کشور در پایان سال ۲۰۱۹ نسبت به پایان سال ۲۰۱۸، چهار میلیون و ۶۷۰ هزار نفر افزایش داشته است.  

چین اگرچه عنوان پر جمعیت ترین کشور دنیا را یدک می کشد اما این روزها مساله کاهش جمعیت به یک دغدغه در چین تبدیل شده است موضوعی که حتی کارافرینان این کشور را هم نگران کرده است.

دولت چین در چند سال گذشته که خطر کاهش جمعیت را احساس کرده بود سعی کرد از طریق لغو قانون تک فرزندی جلو کم شدن جمعیت را بگیرد به طوری که از سال ۲۰۱۶ اجازه داد هر خانواده دستکم دو فرزند داشته باشند اما به نظر می رسد این قانون هم کافی نبوده و چین همچنان سیر نزولی رشد جمعیت را طی می کند.