۰ نفر

جهش وال استریت با امضای فاز اول توافق تجاری

۲۶ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۰۸
کد خبر: 410117
جهش وال استریت با امضای فاز اول توافق تجاری

با امضای فاز اول از توافق تجاری مورد انتظار چین و آمریکا، سهام آمریکا رشد کرد اما با اعلام نشدن جزئیات دقیق این توافق، قیمت جهانی طلا بالا رفت.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، چهارشنبه شب با امضای فاز اول از توافق تجاری مورد انتظار چین و آمریکا، سهام آمریکا رشد کرد اما با اعلام نشدن جزئیات دقیق این توافق، قیمت جهانی طلا بالا رفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، با امضای این توافقنامه، شاخص داوجونز ۱۵۳ واحد یا ۰.۵ درصد رشد کرد تا رکورد تاریخی جدید ۲۹۰۹۷ واحد به دست بیاید. اس‌اندپی و نزدک هر کدام ۰.۳ درصد رشد کردند.

همچنین آن‌چه باعث ایجاد انرژی بیشتر در بازارها شد این بود که مشاور اقتصادی ترامپ، لری کودلا، گفت: دولت ترامپ امسال کاهش مالیات‌های بیشتری ارائه خواهد کرد.

فاز اول توافق تجاری چین و آمریکا شامل محدود کردن سرقت دارایی‌های معنوی و همچنین انتقال اجباری تکنولوژی، می‌باشد. طی این توافق میزان خرید کالاهای آمریکایی توسط چین افزایش می‌یابد.

اما هنوز این توافق تعرفه‌های کالاهای چینی را حذف نمی‌کند و با اعلام نشدن جزئیات دقیق آن فضای بازارهای جهانی همچنان مبهم باقی می‌ماند. برآورده نشدن انتظارات سرمایه‌گذاران قیمت جهانی طلا را بالا برد.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا، اسپات‌گلد، ۰.۷ درصد رشد کرد و به ۱۵۵۷.۰۲ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۶ درصد بالا رفت و به ۱۵۵۴ دلار رسید.