۰ نفر

تاجر کانادایی: روان پریشِ کاخ سفید، عامل سقوط هواپیما بود

۲۵ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۱۹
کد خبر: 409960
تاجر کانادایی: روان پریشِ کاخ سفید، عامل سقوط هواپیما بود

یک تاجر معروف کانادایی که همسر و فرزند یکی از همکاران ایرانی‌اش جان خود را در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین از دست دادند، بطور تلویحی ترامپ را عامل اصلی این حادثه معرفی و او را «روان پریش» توصیف کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۶ سرنشین صبح چهارشنبه ۱۸ دی، در حالی‌که تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل شلیک اشتباهی پدافند هوایی سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

به  گزارش تارنمای روزنامه فرانسوی ژورنال دو مونترال، « مایکل مک‌کین » با انتشار دو توئیت شدیدالحن علیه دولت آمریکا، سیاست‌های خارجی دولت دونالد ترامپ را عامل افزایش تنش در منطقه خاورمیانه و عامل اصلی سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران دانست.
این تاجر معروف کانادایی بدون نام بردن از ترامپ نوشت: مقام‌های آمریکایی برای انحراف افکار عمومی از ناکامی‌های خود در عرصه داخلی، بی‌جهت و کاملا غیرمسئولانه تنش‌های خود با ایران را افزایش داده‌ اند.
مک‌کین افزود: به کمک جامعه جهانی و تلاش‌های چند ساله، راه‌حل مسالمت‌آمیزی برای محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای ایران پیدا شده بود که در مسیر بسیار خوبی پیش می‌رفت؛ اما یک فرد «روان پریش» در واشنگتن به یک‌باره با سیاست‌های اشتباهش، منطقه را به‌هم ریخت و موجب این اتفاق ناگوار شد.

مدیرعامل شرکت « موپل لیف فودز » گفت: آمریکا از این پس در همه کشورهای منطقه از جمله عراق منفور است. در شرایطی که منطقه متشنج بود، آمریکا تنش‌های موجود در منطقه را تشدید کرد. پیامد این رفتار غیرمسئولانه، خطرناک و غیرمعقول، کشته شدن ده‌ها کانادایی بود که دو تن از آنها همسر و پسر ۱۱ ساله همکارم بودند. ما همه به علت این اتفاق ناگوار خشمگین و سوگواریم.