۰ نفر

گزارش سی‌ان‌ان از اقدامات خطرناک ترامپ در توئیتر

۲۵ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۴۹
کد خبر: 409930
گزارش سی‌ان‌ان از اقدامات خطرناک ترامپ در توئیتر

شبکه خبری سی‌ان‌ان به دنبال بازنشر توئیت‌های رئیس جمهوری آمریکا که در آن اهانت به اسلام و مسلمانان هویداست، در گزارشی انتقادی نوشت: فضای توئیتر بستر اسلام‌هراسی دونالد ترامپ شده و این موارد، مستندی‌هایی از تشویق به خشونت‌گرایی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تارنمای سی‌ان‌ان روز چهارشنبه(۲۵ دی) در مقاله‌ای به قلم «انوشا حسین  - Anushay Hossain » نوشت: ترامپ به تازگی توئیتی که در آن تصویری از نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و چاک شومر، رهبر اقلیت حزب دموکرات در مجلس سنا که یکی با حجاب و دیگری با دستار بوده و در پشت صحنه آن نیز پرچم جمهوری اسلامی قرار دارد را بازنشر کرد که نوشته شده دموکرات‌های ۲۰۲۰.

نویسنده این مقاله نوشت: بازنشر چنین توئیتی از سوی رئیس جمهوری آمریکا که در آن تصاویر نژادپرستانه را منعکس می‌کند، نشان می‌دهد این رئیس جمهوری بر این باور است که مسلمان جلوه دادن افراد و آنها را منتسب دانستن با یک کشور اسلامی، روش جالبی برای توهین کردن آنهاست.

حسین که روزنامه‌نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی در واشنگتن است در این مقاله نوشت: سخره قرار دادن پوشش اسلامی و تمسخر بر اینکه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان در حجاب و دستار به سر می‌برند رفتاری توهین‌آمیز و نادرست برای جلوه دادن پیروان چنین دینی است.

تارنمای خبری سی‌ان‌ان در ادامه می‌نویسد: به جای آنکه « استفانی گریشام » سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید از بازنشر توئیت ترامپ عذرخواهی کند وی در شبکه فاکس نیوز به دفاع از این رفتار رئیس جمهوری آمریکا پرداخت و به آن رسانه گفت: رئیس جمهوری روشن ساخته که دموکرات‌ها در بیشتر بحث‌هایشان از تروریست‌ها و افرادی که دست به کشتن آمریکایی‌ها می زنند، جانبداری می‌کنند.

تحلیلگر این شبکه خبری نوشت: حتی اگر نقطه نظر سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید نیز درست باشد، آیا شخص رئیس جمهوری آمریکا مجاز است برای مضحکه قرار دادن مخالفان خود با اسلام‌هراسی اقدام به بدنام کردن آنان کند؟

حسین نوشت: توئیت‌های ترامپ به جهانیان روشن ساخته که رئیس جمهوری آمریکا بر این باور است که میلیون‌ها مسلمان آمریکایی به چه چیزی معتقد بوده و چه می‌پوشند، این مساله کاملا غیرقابل قبول بوده و کنگره آمریکا باید از شخص رئیس جمهوری بخواهد از مسلمان داخل و خارج از آمریکا عذرخواهی کند.

نویسنده این مقاله در ادامه نوشت: بیش از این و در بحبوحه حساس افزایش تنش با ایران، ترامپ نشان داده که هیچ ابایی از ابراز احساسات ضد اسلامی ندارد؛ رفتاری که جان «مسلمانان آمریکایی و ایرانیان آمریکایی» را به مخاطره می‌افکند.

سی‌ان‌ان گزارش داد: تحقیقات جدید نشان داده که توئیت‌های ترامپ اسلام‌هراسانه با افزایش احساسات ضداسلامی و جنایات انزجارآمیز دینی مرتبط بوده است.
براساس تحلیل این شبکه آمریکایی، چنین پیام‌های متعصبانه که از سوی رئیس جمهوری آمریکا نشر می‌یابد سبب به خطر افتادن مسلمانان آمریکایی، هندوهای آمریکایی و دیگر ادیانی می‌شود که پوشش‌های مشخصی دارند.

 « میشا کالینز » بازیگر و نویسنده آمریکایی ۱۵ دی‌ماه در صفحه توئیترش به این متولیان شبکه اجتماعی هشدار داد که دونالد ترامپ درحال زیرپاگذاشتن قوانین توئیتر است.
کالینز نوشت:‌ هی، توئیتر، ترامپ در حال نقض قوانین شما با تهدید ایران به نابودی است.

توئیتر در مقررات خود عنوان کرده که هدفش، خدمت به گفتمان عمومی است، خشنونت، مزاحمت و دیگر رفتارهای مشابه، ‌مردم را از بیان عقایدشان منصرف می‌کند و در نهایت ارزش گفتمان عمومی جهانی را کاهش می‌دهد. هدف مقررات ما، ‌تضمین این است که همه مردم بتوانند آزادانه و امن در گفتمان عمومی مشارکت کنند.

ترامپ پس از صدور دستور به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر در بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در مسیر فرودگاه بغداد، در توئیتر خود نوشت: «چنانچه ایران به هر یک از نیروهای آمریکایی یا تجهیزات آمریکا حمله کند، ما به سرعت و با جدیت ۵۲ نقطه ایران (به تعداد ۵۲ آمریکایی که ایران سال‌ها پیش گروگان گرفته بود) که برخی از آنها (۵۲ منطقه) سطح بالا و حائز اهمیت برای ایران و فرهنگ ایران هستند و نیز مواضع آنها و خود ایران را هدف قرار می‌دهیم. دیگر تهدیدی در کار نیست.»

این درحالی است که توئیتر هشدار داده که هیچکس نباید فرد یا گروهی از مردم را تهدید به خشونت کند. این شبکه اجتماعی همچنین تمجید خشونت را ممنوع دانسته است.