۰ نفر

تل‌آویو باز هم مدعی شد ایران تا دو سال دیگر بمب اتم می‌سازد

۲۵ دی ۱۳۹۸، ۰:۱۵
کد خبر: 409737
تل‌آویو باز هم مدعی شد ایران تا دو سال دیگر بمب اتم می‌سازد

اداره اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در ارزیابی جدید خود مدعی ساخت موشک با قابلیت حمل کلاهک اتمی از سوی ایران تا 2سال‌ آینده شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رسانه‌های صهیونیستی روز سه‌شنبه به نقل از ارتش این رژیم بار دیگر مدعی شدند که ایران با ساخت بمب اتم ۲ سال فاصله دارد.

آنطور که روزنامه «یدیعوت آحارانوت» گزارش داده، اداره اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در ارزیابی تازه خود ادامه برنامه هسته‌ای ایران را تلاش برای ساخت بمب اتم توصیف کرده و مدعی شده است که ایران ظرف یک سال به مواد غنی‌شده کافی برای یک کلاهک اتمی دست می‌یابد و پس از آن هم یک سال برای ساخت یک موشک دارای قابلیت حمل این کلاهک، زمان نیاز خواهد داشت.

به نوشته این روزنامه، این ارزیابی جدید قرار بود هفته گذشته منتشر شود اما با ترور سپهبد قاسم سلیمانی از سوی آمریکا یک هفته به تعویق افتاد.

بخش اطلاعاتی ارتش رژیم اسرائیل در این گزارش مدعی شده که به زودی ۱۸ هزار نظامی آمریکایی به ۸۵ هزار نظامی دیگر این کشور در خاورمیانه می‌پیوندند.

بخش اطلاعاتی ارتش رژیم اسرائیل همچنین ارزیابی‌هایی در زمینه اوضاع داخلی ایران و فشار آمریکا بر برنامه هسته‌ای ایران انجام داده است.

در این گزارش نسبت به تهدید‌های احتمالی از شمال و جنوب فلسطین اشغالی از سوی حزب‌الله در لبنان و حماس در فلسطین هشدار داده و پیش بینی کرده  که احتمال جنگ در سال ۲۰۲۰ به طور نسبی کم است.

این در حالی است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز پیشتر در چند مورد با بیان ادعاهای تکراری ایران را به پیگیری برنامه‌ای مخفیانه برای ساخت سلاح هسته‌ای متهم کرده بود. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چندی قبل مدعی شد ایران پس از امضای برجام، به جهان دروغ گفته و تلاش خود برای مخفی کردن برنامه ساخت تسلیحات اتمی را، تشدید کرده است.

نتانیاهو در سال ۱۹۹۲ میلادی در یک سخنرانی گفته بود که ایران تنها سه تا پنج سال با ساخت بمب اتم فاصله دارد. او از آن زمان دائما این بازه زمانی را تکرار می‌کند.