۰ نفر

بایدن: سیاست‌ ترامپ در قبال ایران از پیش‌شکست‌ خورده است

۲۳ دی ۱۳۹۸، ۲۲:۵۸
کد خبر: 409415
بایدن: سیاست‌ ترامپ در قبال ایران از پیش‌شکست‌ خورده است

یکی از نامزدهای بالقوه حزب دموکرات سیاست‌های دونالد ترامپ در قبال ایران را از پیش شکست‌خورده توصیف کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «جو بایدن» یکی از نامزدهای بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در قبال ایران انتقاد کرده و آن را «از پیش شکست‌خورده» خوانده است.

بایدن در یادداشتی در وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» مدعی شده سیاست‌های «آشفته» ترامپ در قبال ایران آمریکا را در آستانه ورود به جنگی دیگر در خاورمیانه (غرب آسیا) قرار داده است. 

این مقام سابق آمریکایی نوشته است: «سیاست‌های آشفته ترامپ ما را در آستانه درگیری با ایران قرار داده و ورود به جنگی دیگر در خاورمیانه آخرین چیزی است که به آن نیاز داریم.»

جو بایدن خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران را عاملی دانسته که بذربحران‌های فعلی را کاشته است. او نوشته است: «این توافق نه تنها به اهداف حساسی که برای آن طراحی شده بود دست یافته بود فضایی ایجاد می‌کرد که در آن دیپلماسی امکان‌پذیر بود.»

او در ادامه ضمن بیان ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران گفته است: «برای مقابله با ایران یک روش هوشمندانه و یک روش از پیش شکست‌خورده دارد. ترامپ آشکارا روش دوم را انتخاب کرده و ما همین الان شاهد تبعات آن هستیم.»

جو بایدن کاهش تعهدات ایران در برجام، توقف مأموریت ادعایی آمریکا در مبارزه با داعش و رأی پارلمان عراق برای اخراج نیروهای آمریکا، ناامن شدن سفارتخانه‌های آمریکا، نیاز به استقرار هزاران نیروی آمریکایی در منطقه و تضعیف روابط آمریکا با ناتو را از جمله تبعات سیاست‌های ترامپ دانسته است.