۰ نفر

وزیر امور خارجه پاکستان: می‌توانیم با اعتماد بر تحریم غلبه کنیم

۲۳ دی ۱۳۹۸، ۱:۰۰
کد خبر: 409131
وزیر امور خارجه پاکستان: می‌توانیم با اعتماد بر تحریم غلبه کنیم

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: ما می‌توانیم‌ بر برخی چالش‌ها از جمله تحریم غلبه کنیم، همانطور که از نیاکان خود آموخته‌ایم می‌توانیم با محبت، علاقه، روابط گرم و اعتماد بین طرفین از این موانع گذر کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان که در آغاز سفر خود به ایران در استانداری خراسان رضوی حضور یافت، در گفت‌وگو با استاندار خراسان رضوی، ضمن قدردانی از رزم‌حسینی بابت استقبال از وی و هیئت همراه، اظهار کرد: این برای من باعث افتخار و مباهات است که سفر من به ایران از مشهد مقدس و زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) همراه و آغاز شده است، از طرفی این زیارت حس معنوی خاصی برای من ایجاد کرد و تجربه خاص و رضایت‌بخشی بود.

وی خطاب به استاندار خراسان رضوی، گفت: شما خیلی خوش‌شانس هستید که استاندار چنین استانی هستید، زیرا این استان از اهمیت و ویژگی معنوی خاصی برخوردار بوده و همین امر باعث شده که تبادلات تجاری به طور خاص بین این استان و کشورهای منطقه گسترش یابد.

 قریشی با اشاره به موضوع شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: در یک موقعیت خاصی به کشور شما سفر کرده‌ام که ملت ایران به واسطه شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عزادار هستند، در این راستا به شما تسلیت می‌گویم و می‌خواهم من را با غم خود شریک بدانید.

وزیر امور خارجه پاکستان ادامه داد: ایران نشان داده و ثابت کرده که کشور و ملت مقاومی دارد، همچنین با چالش‌ها و شرایط سختی که در گذشته دیده، بسیار خوب ظاهر شده و از پس آن‌ها برآمده؛ بنابراین امیدوارم ایران چالش‌های پیش رو را مثل گذشته پشت سر بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: کشور پاکستان و مردم آن روابط حسنه‌ای با کشور و مردم ایران دارند که این روابط به قرن‌ها پیش برمی‌گردد، از طرفی سالانه شمار زیادی از زائران پاکستانی برای زیارت بارگاه مطهر رضوی به مشهد سفر می‌کنند، در این راستا فرصت‌های تجاری خوبی بین دو کشور وجود دارد.

قریشی اضافه کرد: من مطمئن هستم که ما می‌توانیم‌ بر برخی چالش‌ها از جمله تحریم غلبه کنیم، همانطور که از نیاکان خود آموخته‌ایم می‌توانیم با محبت، علاقه، روابط گرم و اعتماد بین طرفین از این موانع گذر کنیم.

در ادامه علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی ضمن خیر مقدم به وزیر امور خارجه پاکستان، اظهار کرد: خراسان رضوی از مهم‌ترین استان‌های کشور است و مراودات اقتصادی زیادی با کشورهای همسایه دارد.

وی افزود: با توجه به دارا بودن خطوط ارتباطی راه‌آهن و جاده‌ای خوبی که با کشورهای همسایه داریم، روز به روز صادرات و واردات از استان در حال افزایش است.

رزم‌حسینی با اشاره به موقعیت مذهبی و زیارتی مشهد در منطقه، تصریح کرد: با توجه به وجود بارگاه مطهر امام رضا (ع) در مشهد سالانه از 30 میلیون نفر زائر داخلی و حدود 3 میلیون نفر گردشگر خارجی پذیرایی می‌شود. روزانه 250 پرواز از فرودگاه بین‌المللی مشهد به سایر استان‌ها و خارج از کشور انجام شده و تقریبا پرواز مستقیم از مشهد به همه کشورهای منطقه انجام می‌گیرد.

استاندار خراسان رضوی ضمن ابراز خرسندی از روابط مثبت دو کشور ایران و پاکستان، عنوان کرد: خیلی خوشحال هستیم که سفر شما به ایران از مشهد مقدس و زیارت بارگاه مطهر رضوی آغاز می‌شود و امیدوارم مذاکرات شما در تهران با موفقیت همراه شود و برای دو کشور ایران و پاکستان مفید باشد.