۰ نفر

سی‌ان‌ان نخستین تصاویر پایگاه عین‌الاسد را پخش کرد

۲۱ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۲۳
کد خبر: 408847
سی‌ان‌ان نخستین تصاویر پایگاه عین‌الاسد را پخش کرد

شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز شنبه نخستین تصاویر ویدیویی را از پایگاه نظامی آمریکایی عین‌الاسد در عراق پس از حملات موشکی روز چهارشنبه گذشته ایران پخش کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خانم آروا دامون خبرنگار بین المللی شبکه سی ان ان  باحضور در ویرانه های بجا مانده از آنچه زمانی یک پایگاه مجهز نیروهای آمریکا بود، فیلمی مستند از خرابی های گسترده ناشی از اصابت موشک های ایران را به تصویر کشید.

تصاویر کاملا حاکی از اصابت دقیق موشک ها به هدف است.

خبرنگار سی ان ان در گزارش خود گفت که تقریبا هیچ چیز از پایگاه باقی نمانده و خیلی عجیب است که در چنین ویرانه ای، به کسی آسیب نرسیده باشد. گویا ساعاتی قبل از حمله، یک هشدار اولین داده شده بود و نیروها از قبل با خبر شده بودند که ممکن اتفاقی رخ دهد. حدود ساعت 11 شب نیروها شروع به پناه گرفتن در سنگرهای زیرزمینی کردند و حدود ساعت یک بامداد بود که اولین موشک اصابت کرد.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک چندین موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.
براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین  به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.
سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد جمعه 13 دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.