۰ نفر

پامپئو خواستار گسترش حضور ناتو در عراق شد

۲۰ دی ۱۳۹۸، ۲۳:۱۸
کد خبر: 408629
پامپئو خواستار گسترش حضور ناتو در عراق شد

وزیر امور خارجه آمریکا با همتای کانادایی خود درخصوص گسترش ناتو در عراق صحبت کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در گفت‌وگو با همتای کانادایی خود بر لزوم گسترش «ناتو» (پیمان آتلانتیک شمالی) در عراق تأکید کرد.

پامپئو این سخنان را چند روز پس از آن مطرح کرده است که پارلمان عراق به خروج نیروهای خارجی از این کشور رأی مثبت داد.

این تصمیم پارلمان عراق پس از آن گرفته شد که «دونالد ترامپ» با نقض حاکمیت عراق، دستور عملیاتی هوایی را صادر کرد که در آن، پهپادی خودروهای حامل سردار «قاسم سلیمانی» و همراهانش را مورد هدف قرار داد و آن‌ها به شهادت رساند.

با این حال وزارت امور خارجه آمریکا امروز (جمعه) در بیانیه‌ای نوشت: «حضور نظامی ما در عراق به منظور مبارزه با داعش ادامه خواهد داشت و همان‌طور که وزیر امور خارجه گفته است، ما به محافظت از آمریکایی‌ها، عراقی‌ها و شرکای خود در ائتلاف متعهد هستیم».

این وزارت‌خانه همچنین اعلام کرد که این آمریکا خواستار بازگشت به روابط راهبری با عراق به جای خروج نیروهای این کشور است و هیئت جدید آمریکایی که به عراق اعزام خواهد شد موضوع بازگشت به یک رابطه راهبردی به جای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را مورد بحث قرار خواهد داد.

سخنان پامپئو در حالی مطرح می‌شود که کشورهای عضو ناتو طی چند روز خیر یکی پس از دیگری، خروج یا کاهش نیروهای خود در عراق را کلید زده‌اند.