۰ نفر

پرنس هری و مگان مرکل از خانواده سلطنتی جدا می‌شوند؟

۱۹ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۳۵
کد خبر: 408416
پرنس هری و مگان مرکل از خانواده سلطنتی جدا می‌شوند؟

پرنس هری و مگان مارکل قصد دارند از خانواده سلطنتی بریتانیا جدا شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصرایران، شاهزاده هری (نوه ملکه بریتانیا) و همسر مشهورش "مگان مرکل" با خبر جدایی خود از خانواده سلطنتی و استعفا از انجام وظایف پادشاهی خبرساز شده و خانواده سلطنتی را به لرزه انداختند. این در حالیست که ظاهرا ملکه الیزابت دوم نیز این موضوع بی‌خبر بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این زوج در بیانیه‌ای غافلگیر کننده اعلام کردند که قصد دارند زمان زندگی خود را بین بریتانیا و آمریکای شمالی تقسیم کرده و روابط گسترده خود با مطبوعات را حذف کنند.

کاخ باکینکهام نیز پس از زمانی کوتاه در بیانیه‌ای اعلام کرد: گفت‌و‌گو با مگان و هری "در مرحله اولیه" است.

کاخ  باکینکهام در بیانیه خود اعلام کرد: ما میل آنها به رویکردهای متفاوت را درک می‌کنیم اما این موضوع بسیار پیچیده است و نیاز به زمان دارد.

طبق گزارش رسانه‌ها، این زوج در بیانیه منتشر شده در صفحات اینستاگرامی، سیستم ایمیل به عنوان سامانه ارتباطی کاخ باکینکهام و وب‌سایت‌های شخصی خود از تصمیم جدیدشان برای جدایی از خانواده سلطنتی خبر دادند. این در حالیست که ملکه (مادربزرگ) و پرنس چارلز  پدرشان (ولیعهد) از این موضوع بی‌خبر بوده‌اند.

به گزارش "بی‌بی‌سی" فضای کاخ از چنین تصمیمی "ناامید" و تا حدی "آسیب‌دیده" توصیف شد. روزنامه‌های روز پنجشنبه بریتانیا نیز  از "شکاف" بین اعضای خانواده سلطنتی و "دلخوری" ملکه نوشتند.

این تصمیم پس از یک سال آشفتگی در روابط آنها با خانواده سلطنتی  و بزرگتر شدن شکاف هری و برادرش ویلیام گرفته شد. هری در مصاحبه چند ماه قبل خود این موضوع را تائید کرده بود.

آنها همچینین در ماه‌های گذشته در اقدامی غیر مرسوم، از چندین رسانه به دلیل ورود در حریم شخصی خود شکایت قانونی کردند.

این زوج در بیانیه خود اعلام کردند: ما قصد داریم از خانواده سلطنتی جدا شده، کار کنیم و استقلال مالی خود را به دست آوریم. ما همچنان وفاداری خود را به ملکه را حفظ می‌کنیم.

مگان و هری افزودند:: می‌خواهیم در سال جاری تغییر ایجاد کرده و نقشی جدید و متعالی را در سیستم سلطنتی به جا بگذاریم.

ملکه

هری 35 ساله و مگان 38 ساله از اعضای ارشد خانواده سلطنتی و در کنار شاهزاده ویلیام و همسرش کیت از وارثان آتی سلطنت به شمار می‌آیند.

این زوج پس ازدواج، در قلعه  "ویندسور" در ساسکس بریتانیا ساکن شده و کمی بعد در سال 2018  "آرچی" فرزند خود را به دنیا آوردند. آنها 6 هفته منتهی به  کریسمس سال جدید را در کانادا گذراندند.

مگان و هری با این کار از شرکت در تعطیلات خانوادگی و سنتی کاخ در سندرینگهام طفره رفته و این مراسم را با مادر آمریکایی مگان در کانادا گذراندند.

جانشینان سلطنت بریتانیا

هری به عنوان ششمین جانشین سلطنت در ماه اکتبر سال گذشته اعلام کرد که مسیر او بابرادرش "متفاوت" است و روزهای خوب و بد زیادی را در رابطه‌شان داشته‌اند.

او به "تام بردبی" مجری تلویزیونی شبکه تلویزیونی ITV گفت: ما مثل قبل همدیگر را نمی‌بینیم.

صفحه رسمی اینستاگرام پرنس هری و مگان مارکل اعلام کرده است که این زوج می خواهند  سمت سلطنتی ارشد خود را رها کرده و کار کنند تا از لحاظ مالی "مستقل" باشند.