۰ نفر

جانسون از ترامپ خواست تنش‌ها را کاهش دهد

۱۹ دی ۱۳۹۸، ۰:۴۸
کد خبر: 408244
جانسون از ترامپ خواست تنش‌ها را کاهش دهد

نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه در گفت وگوی تلفنی از رییس جمهوری آمریکا خواست تا بدون فوت وقت تنش‌ها با ایران را کاهش دهد تا از بروز درگیری‌های بیشتر جلوگیری شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، یک سخنگوی دفتر نخست وزیری با اعلام این خبر، افزود بوریس جانسون و دونالد ترامپ توافق کردند تا در رابطه با منافع مشترک دو طرف در منطقه با یکدیگر در تماس باشند.

جانسون عصر امروز طی سخنانی در پارلمان این کشور تصریح کرد که دولت لندن برای کاهش تنش ها در منطقه نهایت تلاش خود را به‌کار خواهد بست.

وی حمله انتقام جویانه ایران علیه دو پایگاه نظامی آمریکا را که در پی ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی صورت گرفت محکوم، اما تصریح کرد انگلیس در مقامی نیست که نسبت به مشروعیت اقدام آمریکا نظر دهد. جانسون مدعی شد بیشتر افراد بر این باورند که ترور این فرمانده ایرانی قابل توجیه است.  
او در پاسخ به سوال جرمی کوربین رهبر حزب مخالف دولت که آیا با واکنش انتقام جویانه از سوی آمریکا مخالف است تصریح کرد که برای رسیدن به این هدف با متحدان اروپایی‌اش مشغول رایزنی است.

هم زمان «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس با هدف رایزنی با مقام‌های آمریکا برای کاهش تنش‌ها در منطقه راهی واشنگتن شده است. 

وی ساعتی پیش با انتشار پیامی در توییتر نوشت در این سفر یک روزه با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و اعضای ارشد کنگره ملاقات خواهد کرد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به این اقدام ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق شلیک کرد.