۰ نفر

سقوط بازارهای سهام جهان بعد از پاسخ موشکی ایران

۱۸ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۱۴
کد خبر: 408073
سقوط بازارهای سهام جهان بعد از پاسخ موشکی ایران

بورس‌های جهان در معاملات روز چهارشنبه بعد از شلیک موشک‌های ایرانی فرو ریختند. ارزش دلار نیز در برابر سایر ارزها تضعیف شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «بازارهای مالی روز چهارشنبه پس از شلیک موشک‌های ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق، با افت جدی مواجه شدند. بازارهای سهام آسیا و اوراق قضه خزانه‌داری آمریکا ریزش داشتند، قیمت نفت و طلا نیز جهش کرد. چرا که سرمایه‌گذاران نگران گسترده‌تر شدن نزاع در خاورمیانه هستند.»

بر اساس گزارش رویترز، گزارش‌های اولیه از این حملات ایالات متحده آمریکا را، نگرانی‌ بازارها درباره پاسخ بعدی آمریکا را افزایش داد. اما تا اوایل ظهر چهارشنبه(به وقت بازارهای جهانی) دارایی‌های آسیایی زیان خود را کاهش داده بودند، ین تثبیت شده بود و اوراق بهادار آمریکا نیز بخشی از زیان خود را جبران کرد.

شاخص گسترده MSCI در آسیا و اقیانوسیه در انتهای معاملات روز چهارشنبه، ۰.۵ درصد افت کرد. این شاخص در اوایل روز، یک درصد کاهش یافته بود. شاخص بلوچیپ چین نیز ۰.۴۸ درصد افت کرد.

شاخص نیکی ژاپن با ۱.۲۹ درصد افت گسترده‌ای داشت و در اوایل روز، ارزش آن ۲ درصد کاهش یافته بود. شاخص سهام استرالیایی‌ها نیز در ابتدای روز بیش از یک درصد افت کرده بود اما در انتهای روز، با افت ۰.۱۸ درصدی معاملات را پایان داد.

شاخص آتی S&P۵۰۰  آمریکا نیز در اوایل روز ۱.۷ درصد از ارزش خود را از دست داده بود و در انتها با ۰.۲۸ درصد کاهش معاملات را به پایان رساند.

«جیمز مک‌گلو»، مدیر اجرایی بورس بهادار سازمانی در آرگوت پرت می‌گوید: «ما حرکات اغراق‌ شده‌ای در بازی بی‌ثباتی انجام می‌دهیم. بازارها از اساس از بی‌ثباتی متنفرند. این یک مثل قدیمی است اما در این شرایط صادق است: بازار هزینه ریسک را می‌پردازد اما هزینه بی‌ثباتی را نه.»

بر اساس گزارش رویترز، ارزش دلار نیز در برابر سایر ارزها کاهش یافت. شاخص دلار که ارزش این ارز را در برابر ۶ ارز عمده دیگر اندازه می‌گیرد، ۰.۰۷ درصد کاهش یافت. یورو نیز ۰.۰۴ درصد ضعیف شد.

اما ارزش ین، به عنوان ارز امن ژاپن در مقابل دلار آمریکا ۰.۰۸ درصد افزایش یافت.