۰ نفر

گزارش لحظه به لحظه از "عملیات انتقام سخت"؛

آخرین جزییات "پاسخ موشکی ایران به آمریکا"/ شلیک ده‌ها موشک به پایگاه هوایی عین‌الاسد آمریکا

۱۸ دی ۱۳۹۸، ۳:۵۶
کد خبر: 407981
آخرین جزییات "پاسخ موشکی ایران به آمریکا"/ شلیک ده‌ها موشک به پایگاه هوایی عین‌الاسد آمریکا

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، ساعت یک و ۲۰ دقیقه بامداد امروز (۱۸ دی ماه) خبر دیگری غیر از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی جهان را تکان داد، انتقام سختی که رهبر معظم انقلاب و همرزمان سردار دل‌ها وعده داده بودند در کمترین زمان محقق شد و مردم ایران یکصدا حمایت خود را از سربازان وطن و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کردند.

واکنش اروپا به انتقام سخت ایران از آمریکا

به گزارش رویترز، کمیسیون اروپا امروز چهارشنبه خواستار پایان فوری استفاده از سلاح در خاورمیانه بین ایران و آمریکا و تلاش برای از سرگیری مذاکره و گفتگو شده است.

****

وزیر دفاع: اقدامات بعدی ایران متناسب با رفتار آمریکایی‌هاست

امیر حاتمی وزیر دفاع در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره حمله موشکی سپاه به پایگاه عین الاسد گفت: این یک انتقام سخت بود و با توجه به اراده محکم و قاطعی که در نیروهای مسلح برای انتقام وجود داشت، شب گذشته با شلیک ده‌ها موشک ساخت جمهوری اسلامی این مسئله رخ داد.

*****

روحانی: آمریکا نمی‌تواند از پیامدهای ترور شهید سلیمانی فاصله بگیرد

رییس جمهوری گفت: آمریکا نمی‌تواند از پیامدهای اقدام تروریستی خود و این فاجعه بزرگ فاصله بگیرد و حتما در برابر این جنایت و خباثت پاسخ خواهد گرفت.

*****

بازتاب گسترده بیانات رهبری؛ «سیلی به آمریکا»

رسانه های خارجی ضمن بازتاب فوری بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره پاسخ انتقام‌جویانه ایران به اقدام تروریستی دولت آمریکا، بخش‌هایی از سخنان معظم‌له به ویژه «سیلی به آمریکا» را در صدر خبرهای خود منتشر کردند.

*****

واعظی: حمله سپاه به پایگاه‌ نظامی آمریکا شجاعانه‌ بود

 رییس دفتر رییس جمهوری گفت: تا جایی که می‌دانم نخستین باری است که یک پایگاه آمریکایی در جایی مورد حمله قرار می‌گیرد؛ که اقدام بسیار شجاعانه‌ای بود.

*****

سقوط 12 درصدی ارزش سهام آرامکو/ «سیلی ایران به آمریکا» بورس عربستان را 1.4 درصد منفی کرد

به گزارش اینوستینگ، ارزش سهام آرامکو از زمانی که چند روز پیش به بیشینه خود رسید  تا معاملات امروز حدود 12درصد سقوط کرده است که دلیل اصلی ‌آن تشدید تنش در خاورمیانه بوده است.

حمله تروریستی هفته گذشته ارتش آمریکا به سردار قاسم سلیمانی باعث تشدید تنش در خاورمیانه شده است.

بورس عربستان در معاملات امروز 1.4 درصد سقوط کرد چرا که بامداد امروز ایران در اقدامی تلافی‌جویانه پایگاه عین الاسد آمریکا را هدف قرار دارد.

در حال حاضر قیمت سهام آرامکو حدود 34 ریال سعودی است.

*****

آیت‌الله جنتی: عملیات دیشب سپاه اول"بسم الله" بود

دبیر شورای نگهبان گفت: این عملیات که بامداد امروز [علیه اهداف آمریکا انجام شد] تازه اول کار و بسم الله اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه است و سایر مجاهدان محور مقاومت در عراق و حزب‌الله لبنان نیز بیکار نمی‌نشینند و انتقام خون پاک شهدا را می‌گیرند.

*********

ظریف:به محض انجام عملیات به آمریکا پیام دادیم/ همان پایگاهی را زدیم که سردار سلیمانی را هدف قرار داد

وزیر امور خارجه با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیئت دولت به حمله موشکی شب گذشته سپاه پاسداران به پایگاه هوایی آمریکا در عراق واکنش نشان داد.

 محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران ایرانی و رسانه‌های خارجی اظهار کرد: وقتی نادانی و غرور با هم ممزوج شود نتیجه خطرناکی دارد. ترامپ دورش افرادی این‌چنین دارد نتیجه‌اش این است که این حرکت های خبط را نشان دادند.

وی ادامه داد: همه مردم یک بار دیگر ما را وامدار خود کردند. آمدند و نشان دادند شهید سلیمانی ایجاد وحدت و قدرت می کند. این وحدت باید به آمریکا اشتباهش را نشان دهد.

ظریف گفت: جمهوری اسلامی پایگاهی که از آن به سردار سلیمانی حمله شده بود را هدف قرار داد و ما اقدام مشروع انجام دادیم.

وی تاکید کرد: تنها انتقام، خروج آمریکا از منطقه است.

**********

تصویر هوایی از پایگاه عین الاسد قبل و بعد از انتقام

تصاویر هوایی از حمله موشکی

ریزش دلار در پی انتقام سخت سپاه

 در پی حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع نیروهای آمریکایی در انتقام شهادت سردار سلیمانی، شاخص دلار ریزش کرد.

نحوه برخورد رسانه‌ها و محافل غربی با پاسخ نظامی ایران به آمریکا

سعی در کوچک جلوه دادن تلفات، انتقاد از رفتارهای تنش‌زای ترامپ، تلاش برای تحریک احساسات عراقی‌ها و ابراز حیرت از عدم واکنش پدافند آمریکا به پاسخ موشکی ایران، محورهایی است که تاکنون محافل و رسانه‌های غربی با آنها به استقبال اقدام نظامی تلافی‌جویانه ایران علیه آمریکا رفته‌اند.

 با پاسخ نظامی جمهوری اسلامی ایران به نیروهای تروریست آمریکایی در پی شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و یاران شهیدش در بامداد هجدهم دی‌ماه، رسانه‌ها و محافل خبری غربی از همان آغازین ساعات پس از اقدام نظامی ایران به این خبر واکنش نشان دادند.

با نگاهی به این واکنش‌ها، می‌توان محورهای ذیل را در آنها شناسایی کرد:

الف – آمریکایی‌ها از همان ابتدا تلاش کردند تلفات این حمله را کم جلوه دهند. شخص دونالد ترامپ در توییتر تلاش کرد که شرایط را آرام جلوه دهد. آمریکایی‌ها با وجود اینکه اذعان داشتند که برآورد دقیقی از خسارات وارد شده ندارند، ابراز می‌داشتند که تلفات در صورت وجود چندان زیاد نیست.

آمریکایی‌ها همچنین سعی در القای این محتوا داشتند که بر اساس هشدارها از حمله هوایی مطلع بوده‌اند و آماده‌باش کامل نیروها مانع کشته شدن آنها شده است.

ب – رسانه‌های جبهه غربی تلاش کردند چنین وانمود کنند که در پاسخ نظامی ایران به آمریکا، عراقی‌های مستقر در پایگاه عین‌الاسد هدف قرار گرفتند. این اقدام احتمالا با هدف تحریک احساسات در عراق علیه پاسخ نظامی ایران صورت گرفته است. با این حال، سی‌ان‌ان به نقل از منابع عراقی نوشت بر خلاف گزارش‌های اولیه، در پاسخ موشکی ایران، هیچ‌یک از نیروهای عراقی آسیب ندیده‌اند. ارتش عراق هم متعاقبا آسیب ندیدن نیروهای این کشور را تائید کرد.

ج – حتی پس از اقدام نظامی ایران، محافل نزدیک به حزب دموکرات دست از انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به‌خاطر اقدام تروریستی او در به شهادت رساندن سردار سلیمانی نکشیدند. «جو بایدن»، کاندیدای احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020، گفت: «یک روش هوشمندانه برای مقابله وجود دارد و یک روش مبتنی بر خودزنی. رئیس‌جمهور [ترامپ] راه دوم را انتخاب کرده است.»

بایدن می‌افزاید: «تصمیم شتابزده ترامپ ممکن است بیشتر از هر کدام از اقدامات [سردار] سلیمانی به تقویت موقعیت ایران در منطقه کمک کند.»

رشیده طلیب عضو مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به تشدید تنش به دلیل اقدامات دولت آمریکا اظهار داشت: کنگره باید برای پایان دادن به این جنون، همین حالا وارد عمل شود.

در همین حال، جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: «فکر می‌کنم این یک تراژدی برای جهان است که این دولت (آمریکا) به جای دیپلماسی با سرعت به سمت تقابل حرکت کرده است.»

به این ترتیب، دست‌کم در بخش قابل توجهی از افکار عمومی آمریکا، دونالد ترامپ مقصر تنش‌ها در منطقه شناخته می‌شود.

ه – یکی دیگر از مسائلی که مورد توجه برخی تحلیل‌گران واقع شد این بود که چطور پدافند آمریکا در عین‌الاسد نتوانست هیچ واکنشی از خود نشان دهد. تصاویری که کاربران شبکه‌های اجتماعی در عراق، از اصابت موشک‌ها منتشر می‌کردند نشان می‌داد که پدافند پایگاه حتی یک تیر هم شلیک نکرده است.

رسانه‌ها و محافل جبهه غربی در مجموع از بامداد امروز تاکنون قصدشان کم جلوه دادن تلفات بوده است، اما همان‌طور که المیادین نوشت، آمریکا پیش‌تر و در جریان حمله موشکی عراق در خلال جنگ اول خلیج فارس، تلفات سنگین نیروهای خود را مخفی کرده بود. در آن حمله ۳۷ نظامی آمریکایی کشته شدند. با این حال انتقادات از اقدام تروریستی ترامپ در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و یارانش و همچنین، تاکید بر اینکه آمریکا جنگ با ایران را نمی‌خواهد، همچنان در این محافل ادامه دارد.

پلوسی خطاب به ترامپ: تحریکات غیرضرور را پایان دهید

 رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به حملات موشکی ایران علیه مواضع کشورش در عراق گفت از ایران خواست تا به خشونت پایان دهد و به دولت ترامپ نیز تاکید کرد تا تحریکات غیرضرور را متوقف کند.

 به نقل از پایگاه خبری هیل، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتی نوشت، از نزدیک اوضاع را رصد می کند. ما باید از امنیت اعضای ارتش مطمئن شویم که شامل پایان تحریکات غیرضرور از جانب دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و درخواست برای پایان خشونت‌ها از سوی ایران است. آمریکا و جهان نمی‌تواند جنگ را تاب بیاورد.

 سی‌ان‌بی‌سی: پاسخ ایران به آمریکا "بسیار سریع و خشن" بود

، یک رسانه خبری آمریکایی پاسخ تهران به اقدام تروریستی اخیر واشنگتن در به شهادت رساندن فرمانده سپاه قدس را "بسیار خشن و سریع" ارزیابی کرده است.

 رسانه آمریکایی سی‌ان‌بی‌سی در مطلبی با اشاره به حمله بامداد امروز سپاه پاسداران به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق که مقر حضور تروریست‌های آمریکایی در آن بود نوشت: پاسخ ایران به آمریکا "بسیار سریع و خشن" بود و این یک خطر جدی است که ممکن است موضوع از دست {آمریکایی‌ها} خارج شود.

این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت: توقع نداشتیم که ایران اینقدر زود و خشن پاسخ دهد. اما کاری است که شده است.

سی‌ان‌بی‌سی در ادامه به نقل از آلکس واتانکا تحلیلگر ارشد سیاسی موسسه خاورمیانه افزود: ولی توجه کنید، ایران با روش‌های مختلف رویکرد و سیاست خود را اعلام کرده است. ما انتظار اقدام تلافی جویانه ایران را داشتیم. ولی من تصور نمی‌کردم پاسخ ایران این قدر سریع و خشن باشد ولی این اتفاقی است که افتاده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ده‌ها فروند موشک بالستیک به سوی پایگاه‌های آمریکا در عراق شلیک کرده است.

وزارت دفاع آمریکا ضمن تایید این حملات اعلام کرده است که در حال ارزیابی و بررسی اولیه خسارات این حملات موشکی است.

این حملات کمتر از یک هفته پس از اقدام تروریستی ارتش آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و همرزمانش در نزدیکی فرودگاه بغداد صورت گرفته است.

وی افزود: هنوز خیلی زود است که بگوییم واکنش آمریکا به این حملات چه خواهد بود. تعداد تلفات آمریکایی‌ها یک عامل مهم و بزرگ خواهد بود تا اقدام بعدی واشنگتن را مشخص کند. ‎

این تحلیلگر سیاسی تاکید کرد: این اقدام تهران نشان داد که مقام‌های ایرانی مصمم هستند تا به ترامپ بفهمانند که آنها نیز می‌توانند به او ضربه بزنند و به هیچ وجه نگران کارزار فشار حداکثری رئیس جمهور آمریکا نیستند.‎

واتانکا گفت: سئوال بزرگ این است که ترامپ چه خواهد کرد؟ چرا که او برای انتخاب مجدد در سال 2020 اهمیت زیادی قائل است. او مجبور است تا تصمیم سریعی بگیرد که آیا خواستار جنگ با ایران است و همه هرج و مرج‌هایی که می‌تواند در پی جنگ با ایران در خاورمیانه به همراه داشته باشد و این مساله می‌تواند او را کمک کند یا موجب شکست وی در انتخابات نوامبر شود.

*********

 شرمن خطاب به ترامپ: اوضاع خوب است؟

 شرمن مذاکره کننده سابق هسته‌ای آمریکا به انتقاد از توئیت و اولین واکنش ترامپ به حمله موشکی انتقام‌جویانه ایران پرداخته است.

وندی شرمن مذاکره کننده سابق هسته‌ای آمریکا در مذاکرات ایران و 1+5 در حساب توئیتری خود خطاب به دونالد ترامپ نوشت: همه چیز خوب است!؟؟ واقعا. اگر هر کس دیگری این حرف را می‌زد ترامپ او را مسخره می‌کرد. البته اگر تلفاتی وجود نداشته باشد خوب است. اوضاع جدی است و وقت غرور نیست.

ترامپ در حساب توئیتری خود ساعت‌ها پس از انجام حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عین الاسد و اربیل از سر استیصال نوشت: همه چیز خوب است! موشکها از ایران به سوی دو پایگاه نظام در عراق شلیک شد. برآوردها از تلفات و خسارات در حال انجام است. تا حالا اوضاع خوب است! ما با فاصله قدرتمند ترین و مجهزترین تجهیزات نظامی را در سراسر جهان داریم. فردا صبح بیانیه صادر می‌کنم.

جمهوری اسلامی ایران عملیات انتقام ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی را بامداد امروز چهارشنبه با شلیک‌ موشک‌های بالستیک به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد آغاز کرده است.

*********

منابع عراقی: نیروهای امنیتی عراق تلفاتی در حمله موشکی ایران نداشتند

 مقامات امنیتی عراق روز چهارشنبه اعلام کردند، حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در استان انبار هیچ تلفاتی در میان نیروهای عراقی نداشته است.

به گزارش تارنمای خبرگزاری سی ان ان، خبرنگار سی ان ان در بغداد گفت: گزارش های اولین حاکی از تلفات به دنبال این حملات در میان نیروهای عراقی بود اما اکنون از دو منبع شنیدیم که  ممکن است نیروهای عراقی تلفاتی در این حملات نداشته باشند.

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه 13 دی  دولت دونالد ترامپ که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین  به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد جمعه 13 دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

*********

نشست کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی بعد از حمله موشکی ایران

 نشست کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی بعد از ظهر امروز برای بررسی اوضاع خاورمیانه برگزار می شود.

 به دنبال حملات موشکی انتقام جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه پایگاه های آمریکایی در عراق، نشست کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی بعد از ظهر امروز برگزار می شود.

این نشست در ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت محلی برگزار خواهد شد.

مقامات نظامی رژیم صهیونیستی این نشست را بعد از حملات موشکی گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه پایگاه های آمریکایی در عراق برگزار می کنند.

گفتنی است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز پایگاه‌های «عین الاسد» و «اربیل» عراق که میزبان تروریست‌های آمریکایی هستند را در نخستین گام از انتقام سخت، هدف شلیک دهها موشک بالستیک قرار داد.

********

محسن رضایی: دست ایران روی ماشه است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه دستمان روی ماشه است، گفت: اگر آمریکایی‌ها خطایی کنند فوران خشم نیروهای انقلاب را خواهند دید.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تا چند ساعت آینده همه تلفات، حمله موشکی ایران به عین الاسد را اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اقتدار و حیثیت آمریکا موشک باران شد، گفت: بزودی آماری از تلفات تجهیزاتی و انسانی وارده شده به آمریکایی‌ها اعلام خواهد شد. ما ثبت کردیم که آمریکا با این همه تجهیزات پیشرفته و آماده‌باش نتوانستند از سامانه‌های خود استفاده کنند.

رضایی با تاکید بر اینکه دستمان روی ماشه است گفت: اگر آمریکایی‌ها خطایی کنند فوران خشم نیروهای انقلاب را خواهند دید.

********

المیادین: ایرانی‌ها از عملیات انتقام‌جویانه علیه آمریکا استقبال کردند

پرچم ایران

 شبکه المیادین نیز مانند دیگر رسانه های عربی به پوشش گسترده حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران علیه پایگاه های آمریکایی در عراق پرداخت.

 خبرنگار شبکه المیادین در تهران به صورت گسترده پاسخ موشکی ایران در واکنش به شهادت سردار سلیمانی علیه پایگاه های آمریکا در عراق را پوشش داد.

بر اساس گزارش این شبکه، مردم ایران بعد از واکنش موشکی ایران به اقدام تروریستی آمریکا، به خیابانها آمده و پرچم های ایران را برافراشتند.

مردم ایران بعد از این حملات موشکی، تصویر سردار شهید قاسم سلیمانی را به همراه پرچم های ایران در دست گرفتند.

این شبکه هم چنین سخنان مقامات رسمی و نظامی ایران را بعد از حملات موشکی مذکور پوشش داد.

لازم به ذکر است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز پایگاه‌های «عین الاسد» و «اربیل» عراق که میزبان تروریست‌های آمریکایی هستند را در نخستین گام از انتقام سخت، هدف شلیک دهها موشک بالستیک قرار داد.

******

۸۰ تروریست آمریکایی به هلاکت رسیدند

یک منبع آگاه در اطلاعات سپاه اعلام کرد: دستکم ۸۰ نظامی آمریکایی در حمله سپاه به پایگاه عین‌الاسد کشته شده‌اند.

 یک منبع آگاه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: دستکم ۱۰۴ هدف از مواضع آمریکایی‌ها و متحدانش، در منطقه شناسایی شده اند که اگر آمریکایی‌ها مجددا مرتکب هرگونه خطایی شوند، این مواضع هدف حمله قرار خواهند گرفت.

به گفته این منبع آگاه دستکم هشتاد نظامی آمریکایی در این حمله کشته شده اند. در این حمله همچنین تعدادی هواپیمای بدون سرنشین و بالگرد و تجهیزات فراوان نظامی آسیب‌های جدی دیده اند.

این منبع آگاه در اطلاعات سپاه تاکید کرد: در حمله موشکی بامداد امروز، پانزده موشک به پایگاه عین‌الاسد اصابت کرده که هیچکدام بوسیله سیستم راداری ارتش تروریسم آمریکا رهگیری نشده‌اند.

بر اساس این گزارش دقت و شدت اصابت موشک‌های شلیک شده به حدی بوده است که برخی از آن‌ها همزمان چند هدف حساس را تخریب کرده‌اند.

پایگاه نظامیان آمریکایی در عین‌الاسد عراق از پایگاه‌های بسیار مهم است که در آن تمام هواپیماهای بدون سرنشین و بالگردهای آمریکا مستقر هستند. در این پایگاه نظامی چهار هزار نظامی آمریکا حضور دارند.

براساس گزارش‌های دریافتی مجروحان حمله موشکی بامداد امروز به پایگاه عین الاسد، با بالگرد به بغداد منتقل شده‌اند و ارتش تروریستی آمریکا از بخش بهداشت عراق درخواست کمک کرده است.

*******

تصاویر حمله موشکی موفق سپاه پاسداران به پایگاه‌های آمریکا

حمله موشکی

حمله موشکی

حمله موشکی

سرلشکر باقری: هر گونه شرارت جدید آمریکا پاسخی کوبنده‌تر و قاطع‌تر خواهد داشت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هر گونه شرارت جدید آمریکا پاسخی کوبنده‌تر و قاطع‌تر در پی خواهد داشت.

 سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای در پی عملیات مقتدرانه شب گذشته دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به سردمداران کج فهم رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد: عملیات غرورآفرین شب گذشته تنها بیانگر گوشه‌ای از توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و در پاسخ به اقدام تروریستی رژیم امریکا در به شهادت رساندن شهید بزرگوار سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی می‌باشد و هرگونه شرارت جدید امریکا با پاسخی قوی‌تر، کوبنده‌تر و با وسعت بیشتر مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: اینک وقت آن رسیده است تا سردمداران شرور ایالات متحده با درک توانمندی جمهوری اسلامی ایران در گستره‌ی وسیعی از جغرافیای جهان، روشی اصولی را اتخاذ کرده و هر چه سریع‌تر نیروهای ارتش تروریستی خود را از منطقه خارج نمایند.

********

سخنرانی ترامپ پس از حمله انتقام جویانه سپاه

پس از حمله انتقام‌جویانه سپاه در پی شهادت سردار سلیمانی، ترامپ عصر امروز (به وقت ایران) سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز عربی دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا در پی حمله انتقام جویانه سپاه پاسداران به مواضع آمریکایی در عراق صبح چهارشنبه به وقت واشنگتن سخنرانی خواهد کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که بامداد امروز(چهارشنبه)  رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

********

افزایش تدابیر امنیتی در پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه

 ساعاتی پس از واکنش موشکی ایران و حمله به مهم‌ترین پایگاه آمریکا در عراق، ارتش آمریکا تدابیر امنیتی در پایگاه‌های نظامی خود در منطقه را افزایش داد. بعد از عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در پاسخ به ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس، منابع محلی از افزایش تدابیر امنیتی در تمام پایگاه‌های نظامیان تروریست آمریکا در منطقه خبر می‌دهند.

شبکه «الجزیره» به نقل از روزنامه «واشنگتن‌پست» گزارش داد ارتش آمریکا در حال افزایش تدابیر امنیتی در پایگاه‌های نظامی و مکان‌های حساس در منطقه خاورمیانه است.

*********

اسپر: آمریکا آماده پایان هر جنگی با ایران است

61535354

 

به گزارش اقتصادآنلاین، وزیر دفاع آمریکا در توییتی نوشت: آمریکا آماده خاتمه دادن به هر جنگی با ایران است.

 مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در توییتر نوشت: آمریکا آماده پایان هر گونه جنگی با ایران است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که بامداد امروز(چهارشنبه) رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

*******

گفت‌وگوی ترامپ با امیر قطر

به گزارش شبکه آر تی، در پی عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه پایگاه های آمریکایی در عراق، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با تمیم بن حمد، امیر قطر تلفنی گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این گفت‌وگو در رابطه با آخرین تحولات ایران و عراق بحث و تبادل نظر کردند.

*******

رسانه های ژاپن: ایران پاسخ ترور سردار سلیمانی را داد

156878805

رسانه های ژاپن اعم از رسانه های مکتوب، خبرگزاری ها و تلویزیون این کشور با انعکاس خبر حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به دو پایگاه آمریکا در عراق گزارش کردند که ایران قاطعانه پاسخ ترور سردار سلیمانی را داد.

 تلویزیون دولتی این کشور از ساعتی پیش بارها اخبار این حمله را در صدر گزارش های خود قرار داده و هر چند دقیقه یک بار تازه ترین تحولات این رویداد را برای مخاطبان خود گزارش می کند.

گزارش می افزاید ایران بیش از دوجین موشک بالستیک را به سمت پایگاه های آمریکا در عراق شلیک کرده است جایی که نیروهای نظامی و ائتلاف مشترک به ریاست آمریکا در آن ساکن هستند.

تلویزیون ژاپن گزارش کرده است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می گوید شلیک این موشک ها انتقام ترور سردار سلیمانی بوده است.

گزارش با اشاره به اینکه پنتاگون همچنین اعلام کرده است پایگاه دیگری در اربیل عراق مورد هدف قرار گرفته است نوشت هنوز گزارشی در مورد میزان خسارت یا تلفات این دو پایگاه در دست نیست.

خبرگزاری کیودو ژاپن نیز ضمن پوشش گسترده این حمله نوشته است که تنش بین ایالات متحده و ایران پس از آنکه نیروهای آمریکایی جمعه گذشته در حمله هوایی، سردار سلیمانی را در عراق به شهادت رساندند افایش یافته است.

کیودو در گزارش دیگری آورده است به دنبال شلیک موشک های ایران به  اهداف آمریکا در عراق؛ سهام توکیو صبح امروز چهارشنبه به زیر ۲۳ هزار واحد کاهش پیدا کرده است و برای اولین بار از ماه نوامبر سال گذشته به کمترین حد خود رسیده است.

بر اساس این گزارش سهام نیککی ژاپن نیز در ساعت ۱۰ امروز چهارشنبه ۲۵۵ واحد برابر با ۲.۴ درصد کاهش یافته است خبرگزاری رسمی ژاپن همچنین گزارش کرده است که قیمت نفت نیز افزایش یافته است.

خبر حمله موشکی ایران به پایگاه های آمریکایی در عراق در اکثر روزنامه ها و تارنماهای خبری ژاپن نیز در سطح وسیعی منتشر شده است.

*******

شبکه المیادین: آمریکا در مخفی نگه داشتن تلفات نظامی خود سابقه دارد

شبکه خبری المیادین گزارش داد که آمریکا سابقه مخفی نگه داشتن آمار تلفات خود را در گذشته نیز دارد.

این شبکه گزارش داد که آمریکا پیش‌تر و در جریان حمله موشکی عراق در خلال جنگ اول خلیج فارس، تلفات سنگین نیروهای خود را مخفی کرده بود.

در ادامه این گزارش آمده است: در جریان یکی از حملات موشکی عراق در این جنگ دست کم ۳۷ نظامی آمریکایی کشته شده بودند.

 

********

ظریف: به دنبال افزایش تنش و جنگ نیستیم

 «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران اعلام کرد که ایران، پایگاهی را هدف قرار داد که حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ایرانی از آنجا صورت گرفت اما «ما به دنبال افزایش تنش و یا جنگ نیستیم.»

ظریف بامداد چهارشنبه در توئیتی نوشت: ایران در دفاع از خود و طبق بند ۵۱ منشور سازمان ملل اقدامات متناسبی را انجام داده و تکمیل کرد و پایگاهی را هدف قرار داد که حمله‌ای مسلحانه و بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ما از آنجا صورت گرفت.

وی افزود: ما به دنبال افزایش تنش یا جنگ نیستیم اما از خودمان در مقابل هر گونه تهاجمی دفاع می‌کنیم.

********

هشدار شدید اللحن سردار سنایی راد به آمریکایی‌ها

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: آمریکایی ها دست به حماقت دیگری بزنند، بایستی تمامی پایگاه های آنها و تمامی طول و عرض جغرافیایی رژیم صهیونیستی را در معرض خطر ببینند.

********

ترامپ: ارزیابی تلفات و خسارات در جریان است

دونالد ترامپ در توئیتی منفعلانه در پی انتقام سخت ایران گفت: ارزیابی تلفات و خسارات در جریان است.

رییس جمهور آمریکا در توییتی منفعلانه در پی انتقام سخت ایران از تروریست‌های آمریکایی در پایگاه عین الاسد در عراق نوشت: همه چیز خوب است! از ایران موشک‌هایی به دو پایگاه نظامی واقع در عراق شلیک شده است. ارزیابی تلفات و خسارات الان در جریان است. تا الان همه چیز خوب بوده! ما قدرتمندترین و مجهزترین ارتش کل جهان را داریم! فردا صبح بیانیه‌ای صادر می‌کنم.


*******

پنتاگون: ۱۲ موشک ایران، دو پایگاه آمریکایی را در عراق هدف قرار داد

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) تأیید کرد که دو پایگاه آمریکایی در عراق، هدف بیش از ۱۲ موشک بالستیک ایران قرار گرفته است. «جاناتان هافمن» دستیار سخنگوی پنتاگون در امور عمومی در بیانیه‌ای اعلام کرد: حدود ساعت پنج و ۳۰ دقیقه بعدازظهر به وقت محلی آمریکا، ایران بیش از ۱۲ موشک بالستیک علیه نیروهای ارتش آمریکا و ائتلاف در عراق شلیک کرد.

وی افزود: روشن است که این موشک‌ها از ایران شلیک شده و دو پایگاه در عین‌الاسد و اربیل را که میزبان پرسنل نظامی آمریکا و ائتلاف هستند، هدف گرفته است.

هافمن ادامه داد: ما در حال برآورد اولیه از خسارت‌ها هستیم.

عین الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» واقع شده است و در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا ماه گذشته از این پایگاه دیدن کرد و ترامپ نیز دسامبر ۲۰۱۸ از این پایگاه بازدید کرده بود.

*******

حمله موشکی به پایگاه‌های آمریکایی ترند نخست جهانی توییتر شد

156878759

 کمتر از دو ساعت پس از حمله رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه‌های اشغالی آمریکا در عراق در راستای «انتقام سخت» شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی، این حمله موشکی به داغ‌ترین هشتگ توییتر تبدیل شد و در جایگاه ترند نخست این شبکه اجتماعی نشست.

هشتگ #IranvsUSA به معنای «ایران مقابل آمریکا» تا لحظه تنظیم این خبر ۲۰۳ هزار توییت را به خود اختصاص داد و در صدر فراوانی توییت های این شبکه اجتماعی جای گرفت.

سومین ترند جهانی توییتر نیز #عین_الاسد نام پایگاه آمریکایی مورد حمله است که درباره آن ۳۳ هزار و ۲۰۰ توییت منتشر شده است.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک ده ها فروند موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌ الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی، ده ها فروند موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.

منابع میدانی به المیادین گزارش دادند: نیروهای ائتلاف آمریکایی در پایگاه عین الاسد سراسیمه هستند و خبرها حاکی از آتش گرفتن هواپیماهای آمریکایی در این پایگاه است.

عین الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» واقع شده است و در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا ماه گذشته از این پایگاه دیدن کرد و ترامپ نیز دسامبر ۲۰۱۸ از این پایگاه بازدید کرده بود.

خبرنگار المیادین گزارش داد: صدای چند انفجار در شهر اربیل اقلیم کردستان عراق نیز شنیده شده است.

آماده باش شهرک‌های موشکی در سراسر کشور

یک مقام مطلع گفت: کلیه شهرک‌های زیرزمینی موشکی در سراسر ایران برای هدف قرار دادن اهدافی که از پیش تعیین گردیده در حالت آماده باش صددرصد هستند.

 این مقام مطلع افزود: هرگونه اقدام نابخردانه در پاسخ به عملیات مقابله جویانه بامداد امروز ایران با عملیات بسیار سخت بر علیه کلیه اهداف تعیین شده مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: انجام عملیات بر علیه ایران از مبداء کشورهایی که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی آمریکا قرار داده‌اند با پاسخ شدید مواجه خواهد شد.

*******

بازتاب‌ رسانه‌ای آغاز انتقام سخت در رسانه‌های بین‌المللی

رسانه‌های خارجی حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه هوایی نیروهای ارتش تروریستی آمریکا در عراق در عملیات شهید سلیمانی را به عنوان پاسخ کوبنده ایران مورد توجه ویژه قرار دادند.

شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود گزارش داده است که یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل هم هدف قرار گرفته است.

المیادین همچنین گزارش داد: حملات موشکی سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق در ساعت 01:20 دقیقه بامداد یعنی زمان به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی انجام گرفته است.

خبرنگار CNN حملات ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا را «باران موشک» توصیف کرد.

سی بی اس نیوز هم گزارش داد: دو موشک به شمال کنسولگری آمریکا در اربیل خورده ولی کسی آسیب ندیده.

10

رئیس جمهور آمریکا پس از جمله موشک های بالستیک ایران به پایگاه‌هایش در عراق اکنون، با بزرگترین آزمایش ریاست جمهوری خود روبرو شده است.

این بی رحمانه ترین حمله مستقیم ایران به آمریکا از زمان تصرف سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۹۷۹ بود. اکنون ترامپ بر سر دوراهی است که جنگ را متوقف کند یا ادامه دهد؟

*******

بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: بامداد امروز رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

امت اسلامی داغدار، ملت بزرگ و شهیدپرور ایران اسلامی، زمان تحقق وعده صادق فرارسید و به اذن خداوند متعال بامداد امروز در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه فرمانده قهرمان و فداکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه طی عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی، با رمز مقدس یا زهرا(س) با شلیک ده‌ها موشک فروند زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به عین‌الاسد را در هم کوبیدند. که جزئیات آن متعاقباً به استحضار ملت شریف ایران و آزادگان جهان اسلام خواهد رسید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلام به تبریک این پیروزی بزرگ به امت اسلامی و مردم فداکار و عظیم الشان ایران اسلامی اعلام می‌دارد.

۱-  به شیطان بزرگ، رژیم صفاک و مستکبر آمریکا هشدار می‌دهیم هر شرارت مجدد و یا تحرک و تجاوز دیگر با پاسخ‌های دردناک‌تر و کوبنده‌تری مواجه خواهد شد.
۲- به دولت‌های متحد آمریکا که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده‌اند اخطار داده می‌شود هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت.
۳- به هیچ وجه رژیم صهیونیستی را در این جنایات جدای از رژیم جنایتکار آمریکا نمی‌دانیم.
۴- به مردم آمریکا توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از خسارت‌های بیشتر،سربازان آمریکایی را از منطقه فراخوانده و اجازه ندهند با نفرت‌افزایی روزافزون رژیم ضدمردمی حاکم بر ایالات متحده جان نظامیان آن کشور بیش از این به خطر افتد.
و من نصر الا من عندالله العزیز الحکیم. ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸   
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

*********

انتقام سخت با شلیک دهها موشک به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد

 پایگاه خبری فوربس گزارش داد:گزارش‌ها حاکی از آن است که ایران در حال شلیک ده‌ها موشک به سمت عراق است و نیروهای آمریکایی در پایگاه الاسد عراق را هدف قرار داده است.

گزارش‌های اولیه می‌گویند پس از شلیک بیش از ۶۰ موشک، تاکنون ۲۰ نیروی آمریکایی کشته شده‌اند.

جنیفر گریفین، خبرنگار فاکس نیوز نیز گفت:از یکی از مقامات آمریکایی شنیده‌ام موشک‌های شلیک‌شده از نوع بالستیک کوتاه‌برد یا کروز بوده اند و از خاک ایران و به سوی چندین پایگاه آمریکایی در عراق شلیک شده‌اند.

استفان گریشام خبرنگار کاخ سفید در توییتر خود گفت: ما از گزارشات حملات به پایگاه‌های آمریکا در عراق مطلع هستیم. رئیس‌جمهور ترامپ در جریان موضوع قرار گرفته و در حال بررسی دقیق اوضاع و مشورت با تیم امنیت ملی خود است.

در عین حال شبکه خبری المیادین گزارش داد: پایگاه نظامی عین الاسد کاملا ویران شده است.

بر اساس گزارش‌ها، موشک‌های موج دوم در عملیات انتقام به اهداف تعیین شده در مقر آمریکا اصابت کرده است.

پس از پاسخ موشکی سپاه به ترور سپهبد قاسم سلیمانی تا این لحظه قیمت نفت حدود ۴ درصد جهش کرده است.