۰ نفر

نماینده عراق در سازمان ملل: آمریکا قوانین بین‌المللی را نقض کرده است

۱۸ دی ۱۳۹۸، ۰:۰۵
کد خبر: 407956
نماینده عراق در سازمان ملل: آمریکا قوانین بین‌المللی را نقض کرده است

نماینده دائم عراق در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل درباره ترور حاج قاسم سلیمانی و همراهانش در نزدیکی فرودگاه بغداد، آمریکا را به نقض قوانین بین‌المللی متهم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «محمد حسین بحر العلوم» نماینده دائم عراق در سازمان ملل روز سه‌شنبه در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل، هشدار داد که ناامنی عراق به نفع هیچ کس نیست و در پی این ناامنی، داعش فعالیت‌های خود را افزایش می‌دهد.

بحرالعلوم در این نامه خود، آمریکا را مسئول رویداد سوم ژانویه (سیزدهم آبان‌ماه) که در آن حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همراهانش به شهادت رسیدند، دانست و از واشنگن خواسته که مسئولیت آن را بپذیرد.

نماینده دائم عراق در سازمان ملل افزود: «تشدید تنش‌ و درگیری در عراق اقدامی خطرناک است که می‌تواند به جنگی ویرانگر در عراق، منطقه و جهان تبدیل شود».

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المیادین»، بحرالعلوم گفت: «بغداد با استفاده از اراضی عراقی به عنوان کانون حمله به دیگر کشورهای همسایه مخالف است».

وی در پایان این نامه از شورای امنیت خواست تا حمله آمریکا و ترور و شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همراهان آنها را محکوم کند.