۰ نفر

نشست اضطراری اتحادیه اروپا روز درباره ایران

۱۶ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۳۲
کد خبر: 407652
نشست اضطراری اتحادیه اروپا روز درباره ایران

همزمان با تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا، وزیران اتحادیه اروپا قصد دارند روز جمعه نشست اضطراری درباره ایران برگزار کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،‌ خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌ها خبر داد که وزیران خارجه اتحادیه اروپا روز جمعه نشست اضطراری درباره چگونگی حفظ توافق هسته‌ای با ایران برگزار خواهند کرد.

این نشست در حالی قرار است روز جمعه برگزار شود که طی روزهای اخیر تحولات گسترده‌ای در منطقه غرب آسیا روی داده است.

آمریکا بامداد روز جمعه در اقدامی تروریستی،‌ سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را  که به دعوت عراق به بغداد سفر کرده بود در نزدیکی فرودگاه بغداد ترور کرد.

از سوی دیگر، دولت جمهوری اسلامی ایران شب گذشته (یکشنبه شب ۱۵ دی ماه) گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات ایران در برجام را اعلام کرد که بر اساس آن، ایران، دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست.

ایران با صدور بیانیه‌ای درباره گام پنجم برجامی گفت: «همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی کمافی السابق ادامه خواهد یافت. در صورت رفع تحریم ها و منتفع شدن ایران از منافع برجام، جمهوری اسلامی ایران آماده بازگشت به تعهدات برجامی خود می باشد. سازمان انرژی اتمی موظف است در این چارچوب اقدامات و تمهیدات لازم را با هماهنگی رئیس جمهور اتخاذ کند.»