۰ نفر

آبه خواستار دیپلماسی برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه شد

۱۶ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۲۲
کد خبر: 407586
آبه خواستار دیپلماسی برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه شد

«آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه ضمن «نگران کننده» خواندن وضعیت خاورمیانه از همه طرف ها خواست برای جلوگیری از افزایش تنش ها به دیپلماسی روی بیاورند.

به گزارش کیودو، آبه روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در توکیو بر اهمیت تلاش های دیپلماتیک در پی حمله هوایی ایالات متحده به بغداد که باعث شهادت سردار قاسم سلیمانی در هفته گذشته شد، تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، گزارش می افزاید ایران قول داده است این اقدام تروریستی آمریکا را تلافی کند در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم هشدار داده است اگر ایران این کار را انجام دهد پاسخ سختی دریافت خواهد داد.

آبه گفت ژاپن نقش خود را در خاورمیانه ایفا خواهد کرد زیرا این کشور قصد دارد پرسنل نیروهای دفاع از خود نیروی دریایی ژاپن را برای تامین امنیت ناوبری کشتی های تجاری به مناطقی غیر از تنگه هرمز اعزام کند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد روز جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.