۰ نفر

پامپئو با وزیران خارجه هند و قطر درباره ایران گفت‌وگو کرد

۱۶ دی ۱۳۹۸، ۰:۴۰
کد خبر: 407438
پامپئو با وزیران خارجه هند و قطر درباره ایران گفت‌وگو کرد

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتایان هندی و قطری خود درباره ایران رایزنی کرده و بار دیگر به تهدید ایران پرداخته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه تلفنی با «سوبرامانیام جایشنکار» وزیر امور خارجه هند و «محمد بن عبدالرحمن» وزیر خارجه قطر درباره ایران گفت‌وگو کرد.

پامپئو در توییتر در این مورد نوشت: «من و جایشنکار الان در مورد تهدیدات و تحریک‌آفرینی‌های مداوم ایران گفت‌وگو کردیم.»

وی سپس به تهدید تلویحی ایران پرداخت و افزود: «دولت [دونالد] ترامپ در اقدام برای حفظ جان آمریکایی‌ها و جان دوستان و متحدانمان، تردید نخواهد کرد.»

این مکالمه تلفنی ساعاتی بعد از آن انجام شده که جایشنگار در تماس تلفنی با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از تشدید تنش در منطقه ابراز نگرانی کرد.

پامپئو امروز تلفنی با وزیر خارجه قطر هم گفت‌وگو کرده است. وی در این مورد در توییتر نوشته است: «من و محمد بن عبدالرحمن الان در مورد ادامه تهدیدات و تحریک‌آفرینی‌های مداوم ایران گفت‌وگو کردیم. از او بابت تلاش‌های قطر برای کاستن از تنش‌های منطقه‌ای تشکر کردم.»

پس از آنکه ارتش آمریکا در یک حمله پهپادی در بغداد سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» معاون «الحشد الشعبی» عراق را ترور کرد، وزیر خارجه قطر اولین مقام خارجی بود که در سفر به تهران، با طرف ایرانی در این مورد رایزنی کرد.