۰ نفر

سفیر ایران در لندن:

میراث فرهنگی ایران میراث مشترک بشریت است

۱۵ دی ۱۳۹۸، ۱۹:۰۱
کد خبر: 407388
میراث فرهنگی ایران میراث مشترک بشریت است

سفیر کشورمان در لندن در واکنش به اظهارات تهدیدآمیز رئیس جمهور آمریکا درباره مورد هدف قرار دادن اماکن فرهنگی ایران، میراث فرهنگی ایران را میراث مشترک بشریت و حمله به آن را جنایتی علیه بشریت خواند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حمید بعیدی‌نژاد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در واکنش به اظهارات تهدیدآمیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره حمله به اماکن فرهنگی ایران، گفت: میراث فرهنگی ایران از طرف سازمان یونسکو به عنوان «میراث مشترک بشریت» و اسناد چندجانبه قانونی مرتبط شناخته شده است. بنابراین، هرگونه حمله‌ای به میراث فرهنگی ایران، جنایتی علیه بشریت خواهد بود که مرتکب شوندگان آن باید محاکمه شوند.

این واکنش سفیر کشورمان در لندن در پی اظهارات تهدیدآمیز رئیس جمهور آمریکا مطرح می‌شود که گفته بود: ایران با جسارت زیاد درباره حمله به منافع آمریکا سخن می‌گوید، اگر ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکایی حمله کند ۵۲ سایت ایرانی -به نمایندگی از ۵۲ گروگان آمریکایی که سال‌ها پیش توسط ایران گروگان گرفته شدند- هدف قرار می‌گیرند.

ترامپ در توییت خود ادعا کرده است اهدافی که برای حمله در نظر گرفته‌اند "بعضی به شدت سطح بالا و برای ایران و فرهنگ ایرانیان بسیار مهم هستند" و به گفته او حمله به آنها "به سرعت و با شدت" انجام می‌شود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان  در تازه‌ترین واکنشش به این اظهارات رئیس جمهور آمریکا، بیان کرد: به عنوان یادآوری به کسانی که توهم آن را دارند که می‌توانند جرایم جنگی داعش را با هدف قرار دادن میراث فرهنگی‌مان تقلید کنند: در طول هزاران سال تاریخ، وحوشی آمده و به شهرهای ما تاخت و تاز کرده، بناهای یادبود ما را ویران کرده و کتابخانه‌های ما را سوزانده‌اند.

ظریف افزود: اکنون آنها کجا هستند؟ ما هنوز سر جای خود هستیم و سرافراز ایستاده‌ایم.