۰ نفر

اتحادیه اروپا ظریف را به بروکسل دعوت کرد

۱۵ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۲۸
کد خبر: 407298
اتحادیه اروپا ظریف را به بروکسل دعوت کرد

در پی اقدام تروریستی واشنگتن در به شهادت رساندن فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اتحادیه اروپا از وزیر خارجه ایران برای سفر به پایتخت بلژیک دعوت به عمل آورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اتحادیه اروپا از «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران برای سفر به «بروکسل» مقر اتحادیه اروپا دعوت به عمل آورد.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، «جوزف بورل» رئیس‌ سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه امروز (یکشنبه) این اتحادیه ضمن تأکید دوباره بر «تنش‌زدایی» در منطقه غرب آسیا، از وزیر خارجه ایران برای سفر به بروکسل دعوت به عمل آورد.

طبق این گزارش، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون ارائه یک زمانبندی دقیق و در بیانیه‌ای که جزئیات گفت‌وگوی تلفنی روز شنبه خود با وزیر خارجه ایران را تشریح کرده بود، دعوت از رئیس دستگاه دیپلماسی ایران را به مقر اتحادیه اروپا اعلام کرد.

روز گذشته (شنبه) نیز، «جوزف بورل» در صفحه توییتر خود به گفت‌وگوی تلفنی روز شنبه با ظریف اشاره و بر لزوم تنش زدایی در منطقه تاکید کرد.

وی در این زمینه نوشت: «درگفت‌و‌گو با محمدجواد ظریف درباره تحولات اخیر، عدم تشدید تنش‌ها‌، خویشتنداری و اجتناب از تنش بیشتر تأکید کردم. من همچنین با وزیر خارجه ایران  درباره اهمیت حفظ برجام که برای امنیت جهانی مهم است، رایزنی کردم.»

در پی اقدام تروریستی روز جمعه (۱۳ دی ماه) واشنگتن در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی به همراه «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» به همره ۶ نفر دیگر، موجی از واکنش‌های منفی در منطقه و سراسر جهان به راه افتاده است و اکثر کشورهای اروپایی خواستار خویشتنداری و تنش‌زدایی در منطقه شده‌اند. با اینحال، گروههای مقاومت و مقام‌های ایران تأکید کرده‌اند که انتقام سختی را از این اقدام جنایتکارانه آمریکا خواهند گرفت.