۰ نفر

بوریل: خواستار خویشتنداری وتنش زدایی در منطقه شد

۱۵ دی ۱۳۹۸، ۴:۰۳
کد خبر: 407187
بوریل: خواستار خویشتنداری وتنش زدایی در منطقه شد

جوزف بوریل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درپیامی توئیتری اظهار داشت که درگفتگو با ظریف پیرامون تحولات اخیر عراق و منطقه بر نیاز به خویشتنداری و خودداری از هرگونه تنش جدید تاکید کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از گفتگوی خود با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران پیرامون تحولات اخیر در عراق و منطقه خبر داد.

«جوزف بوریل» در صفحه توئیتر خود نوشت: من با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران پیرامون تحولات اخیر گفتگو کردم و بر نیاز به خویشتنداری و خودداری از هرگونه تنش جدید تاکید نمودم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در عین حال از بررسی اهمیت حفظ برجام به عنوان امری حیاتی برای امنیت جهانی در گفتگو با ظریف خبر داد.

بوریل همچنین بر پایبندی خود به ایفای نقش هماهنگ کننده در این خصوص تاکید کرد.

این در حالی است که آلمان هم شنبه شب از قصد خود برای انجام مذاکرات با مقامات ایران به منظور آرام سازی اوضاع خبر داد.

بر اساس این گزارش، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که برلین قصد دارد به منظور آرام سازی اوضاع با مقامات ایران وارد مذاکره شود.

گفتنی است که پنج شنبه شب گذشته پهپادهای آمریکایی در اقدامی خصمانه و تجاوزکارانه فرودگاه بغداد را هدف قرار دادند که در این حادثه سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه تعدادی از فرماندهان حشدشعبی به فیض شهادت نائل شدند.

پیشتر بسیاری در آمریکا از اقدام دولت ترامپ در حمله موشکی به فرودگاه بغداد که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، انتقاد کرده و این اقدام را باعث تشدید تنش‌ها و در خطر افتادن منافع آمریکا در منطقه عنوان کرده بودند.

ایران گفته است که قطعاً به این حمله خصمانه آمریکا پاسخی سخت و دردناک خواهد داد.