۰ نفر

ادامه توجیه‌های پمپئو برای به شهادت رساندن سردار سلیمانی

۱۴ دی ۱۳۹۸، ۱۹:۳۳
کد خبر: 407092
ادامه توجیه‌های پمپئو برای به شهادت رساندن سردار سلیمانی

وزیر امور خارجه آمریکا در تماس با رئیس جمهور عراق و ولیعهد ابوظبی، توجیهات توخالی تصمیم ترامپ برای به ترور سردار سلیمانی را تکرار کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در دو پیام توییتری از تماس تلفنی‌اش با ولیعهد ابوظبی و رئیس جمهور عراق خبر داده و نوشت: با محمد بن زائد [ولیعهد ابوظبی] درباره تصمیم دونالد ترامپ [رئیس جمهور آمریکا] برای اقدامی قاطعانه در راستای حمایت از کارکنان آمریکایی در خارج از کشور گفت‌وگو کردم. امارات هم درباره تحریک‌های نظامی مداوم حکومت ایران نگران است. آمریکا نسبت به تنش‌زدایی متعهد است.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه توجیهات آشکار این اقدام تروریستی آمریکا، نوشت: با برهم صالح، رئیس جمهور عراق درباره تصمیم دونالد ترامپ برای اقدامی قاطعانه در راستای حفاظت از کارکنان آمریکایی در خارج از کشور، گفت‌وگو کرده و تاکید کردم که آمریکا نسبت به تنش‌زدایی متعهد است.

توجیهات پمپئو درباره این اقدام آمریکا و ادعای او مبنی بر تعهد آمریکا نسبت به تنش‌زدایی در حالی مطرح می‌شود که وزارت دفاع آمریکا، بامداد روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که سردار قاسم سلیمانی را به دستور رئیس جمهور آمریکا، طی یک حمله هوایی به خودروی او در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسانده است.

این اقدام تروریستی آمریکا، علیه یکی از عناصر اصلی مبارزه با تروریسم منطقه انجام شد که خود موجب افزایش تنش در روابط تهران - واشنگتن شده است به طوری که اغلب مقامات کشورها از ایران خواستار خویشتنداری شدند.