۰ نفر

هشدار شورای اروپا درخصوص عواقب ترور سردار سلیمانی

۱۳ دی ۱۳۹۸، ۱۹:۱۵
کد خبر: 406818
هشدار شورای اروپا درخصوص عواقب ترور سردار سلیمانی

ریاست شورای اروپا در واکنش به ترور سردار سلیمانی خواستار اجتناب طرف‌های درگیر از افزایش تنش شده و درخصوص شعله کشیدن خشونت در کل منطقه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا روز جمعه در واکنش به ترور سردار «قاسم سلیمانی» از همه طرف‌های درگیر خواست از افزایش تنش اجتناب کنند.

میشل در بیانیه‌ای گفت: «چرخه خشونت، تحریک و اقدام متقابلی که طی هفته‌های اخیر در عراق شاهد آن بودیم باید متوقف شود. به هر قیمتی که شده باید از افزایش تنش جلوگیری کرد».

میشل که سابقه نخست‌وزیری بلژیک را در کارنامه دارد افزود: «عراق کشور شکننده‌ای است. سلاح‌ها و شبه‌نظامیان بی‌شماری در این کشور وجود دارند که بازگشت زندگی شهروندان عراقی به حالت عادی را کند می‌کنند».

وی افزود: «خطر شعله کشیدن خشونت در کل منطقه و خیزش نیروهای تروریست گمنام که در زمان تنش مذهبی یا ملی رخ می‌دهد وجود دارد».

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

این اقدام تروریستی در حالی انجام شد که شب گذشته «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا گفته بود ممکن است واشنگتن حتی بدون هیچ بهانه‌ای هم عراقی‌ها را هدف قرار دهد. او چنین حملاتی را «پیش‌دستانه» توصیف کرد. اسپر گفت: «ایالات متحده در صورت لزوم، علیه این شبه نظامیان حملات پیش‌دستانه انجام می‌دهد. روشن است که این حملات به دستور رژیم ایران در حال انجام است».