۰ نفر

ادعای واهی وزیر دفاع آمریکا در خصوص ایران

۱۲ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۰۸
کد خبر: 406671
ادعای واهی وزیر دفاع آمریکا در خصوص ایران

وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران مدعی شد که ایران ممکن است برنامه‌هایی برای حمله به مواضع واشنگتن در خاورمیانه داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران در پنتاگون مدعی شد که ایران ممکن است برنامه‌های بیشتری برای حمله به مواضع آمریکا در خاورمیانه داشته باشد.

وی همچنین با طرح این ادعا که ایران ممکن است در آینده‌ای نزدیک بار دیگر "فتنه‌انگیزی" کند، هشدار داد که چنین اقداماتی ممکن است با پاسخ آمریکا مواجه شود.

این اظهارات در پس این مطرح می‌شوند که عراقی‌ها در مقابل سفارت آمریکا در بغداد در اعتراض به حملات شامگاه یکشنبه واشنگتن به مواضع گردان‌های حزب‌الله در مرزهای عراق و سوریه انجام شد، تجمع کردند. این حملات موجب کشته شدن دست کم ۲۵ تن شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به این رویداد، ایران را مسئول ترتیب دادن حمله‌ به سفارت آمریکا در عراق خواند و گفت: (ایرانیان) کاملا مسئول دانسته خواهند شد. علاوه بر این، ما از عراق انتظار داریم که از نیروهایش استفاده کند تا از سفارت حفاظت کند و بنابراین مطلع باشد!

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز سه‌شنبه در ادامه سیاست‌های ایران‌هراسانه ایالات متحده در توییتی نوشت: ما پاسخ دفاعی به حمله گروه نیابتی ایران دادیم که منجر به کشته شدن یک شهروند آمریکایی و زخمی شدن دیگر سربازان آمریکایی و عراقی شده بود. حال گروه‌های تحت حمایت ایران سفارت ما را در بغداد تهدید می‌کنند.

این در حالی است که سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه تجاوز نظامی آمریکا به خاک و نیروهای عراقی را به‌شدت محکوم کرد و از آمریکا خواست تا به استقلال، حاکمیت و یکپارچگی ارضی عراق احترام گذاشته و دخالت خود را در امور داخلی این کشور متوقف کند.

موسوی با اشاره به دروغ بودن ادعای آمریکا در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: این حملات بار دیگر ادعای دروغ آمریکا در مبارزه با گروهک تکفیری داعش را اثبات کرد؛ به طوری که ایالات متحده، مواضع نیروهایی را هدف قرار داده است که در طول سال‌های گذشته ضربات سنگینی به تروریست‌های داعش وارد کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تصریح کرد: آمریکا با این حملات، حمایت قاطع خود را از تروریسم و بی‌توجهی به استقلال و حاکمیت کشورها نشان داده است و باید مسئولیت تبعات این اقدام غیر قانونی خود را بپذیرد.