۰ نفر

توقف سرمایه‌گذاری خارجی غیرممکن است

رشد ۷۰درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در روسیه، علی‌رغم تحریم‌ها

۱۱ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۲۴
کد خبر: 406304
رشد ۷۰درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در روسیه، علی‌رغم تحریم‌ها

رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه، می‌گوید شرکت‌های اروپایی بیشتر از همیشه در روسیه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و نقش مهمی در افزایش کل سرمایه‌گذاری خارجی در روسیه داشته‌اند.

به گزارش راشاتودی، کریل دیمیتریف، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه، می‌گوید شرکت‌های اروپایی بیشتر از همیشه در روسیه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. به گفته او کشورهای اروپایی نقش مهمی در افزایش کل سرمایه‌گذاری خارجی در روسیه به عهده داشته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، دیمیتریف در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: در آغاز امسال وقتی من پیش‌بینی کردم که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در روسیه در سال ۲۰۱۹ بیش از ۵۰ درصد افزایش می‌یابد، بسیاری از کارشناسان این پیش‌بینی را زیر سوال بردند، اما حالا ما شاهد آن هستیم که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در روسیه در این سال حدود ۷۰ درصد رشد کرده است.

رئیس صندوق سرمایه‌گذاری ملی روسیه اشاره کرد که چنین رشد سرمایه‌گذاری خارجی به معنای این است که تحریم‌های اقتصادی ضدروسی غربی که در سال ۲۰۱۴ و به دنبال مناقشات اوکراین وضع شد، تأثیری که انتظار می‌رفت را نداشته‌اند.

او اضافه کرد: رهبران سیاسی اروپا نمی‌توانند جلوی شرکت‌های اروپایی برای انجام تجارت سودمند دوجانبه را بگیرند. تحریم‌های اقتصادی ابزاری تاریخ گذشته‌اند که با منطق توسعه اقتصاد جهانی در تناقض هستند. حتی با وجود این تحریم‌ها متوقف کردن جریان سرمایه‌گذاری جهانی غیرممکن است. با این همه کشورهای اتحادیه اروپا با از دست دادن سهم خود از بازار روسیه به واسطه این تحریم‌ها، ۲۴۰ میلیارد دلار ضرر کرده‌اند.